کد خبر: ۳۴۴۴۹۴
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
0
طی مراسمی با حضور آیت الله صدیقي امام جمعه موقت تهران و دبير کل بنياد بين المللي غدير، مرتضي اکبري مديرعامل بانک به عنوان رياست نمايندگي اين بنياد در بانك قرض الحسنه مهر ايران منصوب شد.

مدیرعامل بانک مهر، نماینده بنیاد بين‌المللي غدير شدبه گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، آیت الله صدیقي در اين مراسم، ضمن اعطاي حکم رياست نمايندگي بنياد بين المللي غدير به دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانك مهر ايران بيان داشت: خدا را شكر كه در اين بانك، خدمات قرض الحسنه واقعي و اسلامي به مردم نيازمند ارائه مي شود و مطمئناً كار براي خدا بركت به همراه خواهد داشت.

در ادامه ظریف‌منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللي غدير نيز اظهار داشت: هدف از فعاليت بنياد غدير، بيان فلسفه و حقيقت غدير در جامعه است و بانک مهر ايران مي تواند با خدمات و طرح هاي تسهيلاتي خود علاوه بر ترويج فرهنگ قرض الحسنه در جامعه نقش موثري در حمايت از مولفين و ناشرين حوزه غدير ايفا کند.

در ادامه مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نيز تاسيس دفتر نمايندگي بنياد غدير در اين بانک را افتخاري بزرگ براي تمامي مجموعه كاركنان دانست و اظهار داشت: اميدواريم اين رويداد زمينه خدمت‌رساني درخور و شايسته به خاندان اهل بيت را براي همه ما فراهم آورد.

وی با اشاره به توسعه اقدامات این بانک در دستگیری از نيازمندان جامعه افزود: بانک مهر ايران در حال حاضر بالغ بر ۱۰ ميليون نفر مشتري دارد که بيش از ۸ ميليون نفر از آنان از تسهيلات قرض الحسنه بانک برخوردار شده اند.
دکتر اکبری ادامه داد: در ۴ سال گذشته بیش از ۶ میلیون فقره تسهيلات قرض الحسنه به نيازمندان جامعه اعطا شده است و هم اکنون قريب به ۲ و نيم ميليون نفر از هموطنان به طور سالانه از تسهيلات اين بانک استفاده مي كنند.

وی تصریح کرد: در این سال ها تلاش نمودیم تا با تغيير رويکرد تسهيلات پرداختي از حوزه معيشت به حوزه اشتغال، به توسعه اشتغالزايي، حمايت از کارآفريني و ايجاد درآمد پايدار براي آحاد جامعه کمك كنيم.


مرتضی اکبری با تاکید بر میزان مطالبات پايين بانک مهر ايران بيان داشت: خوشبختانه ميزان مطالبات حاصل از تسهيلات پرداخت شده کمتر از يك درصد است كه نشان دهنده خوش حسابي اقشار نيازمند جامعه مي باشد.
وی افزود: در این سال ها با توجه به توسعه شناخت هموطنان از خدمات و طرح های تسهیلاتي بانک، استقبال شايسته اي از محصولات بانک صورت گرفته به‌نحوي که در سال جاري نيز علاوه بر مشکلات ناشي از شرايط اقتصادي، بيش از ۴۵ درصد رشد منابع را شاهد بوديم.

اکبری با اشاره به ارتقاء منابع بانک از ۵ هزار میلیارد تومان به ۴۳ هزار میليارد تومان در ۴ سال گذشته، بيان داشت: اين مجموعه بيشتر با نيازمندان جامعه کار مي كند و مشتريان آن را افرادي تشكيل مي‌دهند كه اغلب مشكلاتشان با تسهيلات ۵ تا ۱۰ ميليون تومان برطرف مي شود.

وی درباره اقدامات بزرگ بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی نيز گفت: بانک مهر ايران با توجه ويژه به زنان سرپرست خانوار و اهميت اشتغالزايي اين قشر از جامعه، بالغ بر ۳۳ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه اشتغالزايي پرداخت کرده است. پرداخت اين وام قبل از بروز تورم در جامعه بسيار موثر واقع شد و مشکلات زيادي را از اين قشر برطرف كرد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: مشتری مداري و تکريم مراجعين در سرلوحه اخلاق حرفه اي کاركنان بانك قرار دارد و در پرداخت تسهيلات تا آنجا كه شده سهل گرفته مي شود. در اين باره تلاش شده است تا با ترسيم سازكارهاي مناسب و راه اندازي سامانه هايي، نسبت به شناسايي مشتريان خوش حساب و منظم اقدام و در اخذ ضامنين آنان نيز تسهيل شود.

وی با اشاره به بروز زلزله و سیل اخیر در کشور اظهار داشت: این بانک علاوه بر مشارکت در ساخت مدرسه، خانه بهداشت و منازل مسکوني در اين استان ها، در طرحي شايسته نسبت به بيمه منازل روستايي ۳ استان محروم و كم برخودار كشور در مقابل حوادث و بلاياي طبيعي اقدام نموده است.

مرتضی اکبری تاکید کرد: بیمه بالغ بر ۵۰۰ هزار خانه روستايي در سال گذشته از محل بودجه تبليغات اين بانك صورت گرفته و اين طرح براي كمك به ساير استان هاي محروم نيز ادامه دارد.

مدیرعامل بانک مهر ایران درباره اخذ وجه التزام در این بانک نیز گفت: اخذ جريمه ديرکرد از مشتريان بدحساب وظيفه اي است که قانون بر عهده بانك ها نهاده است، با اين حال بانك مهر ايران با موافقت اعضاي هيات مديره و سهامداران خود، در راستاي توسعه و ترويج بانكداري اسلامي اين مبلغ را به گسترش مسئوليت هاي اجتماعي خود اختصاص داده است.

وی افزود: از این پس مبالغ جمع آوری شده از محل وجه التزام در بانک مهر ایران به امور عام المنفعه اختصاص پيدا مي کند و امسال نيز ۱۳ ميليارد تومان براي کمک به بهبود شرايط اقتصادي متاثر از شيوع كرونا در مناطق محروم اختصاص يافته است.

شایان ذکر است در این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات سلیمان توکلي، عضو هيأت مديره بانک مهر ايران و دبير نمايندگي بنياد بين‌المللي غدير در اين بانک تقدير به عمل آمد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: