April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۴۵۰۱
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
0
بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد: بیشترین حجم واحدهای عرضه شده به بازار مسکن مناطق مختلف شهر تهران به آپارتمان‌های میانسال اختصاص دارد. طی یکی، دو سال اخیر با توجه به جهش قیمت‌ها و عبور میانگین قیمت مسکن از کانال ۲۰ میلیون تومان در شهر تهران، قدرت خرید متقاضیان مصرفی به شدت کاهش پیدا کرد.

به گزارش پول نیوز، در نتیجه برخلاف سال‌های گذشته که حدودا نیمی از آپارتمان‌های معامله شده در هر ماه به واحدهای مسکونی کمتر از پنج سال تعلق داشت، این سهم به تدریج طی دو سال اخیر کاهش پیدا کرد. به‌طوری‌که آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد: در آذرماه از مجموع معاملات منعقد و ثبت شده در بنگاه‌های املاک، ۳۹ درصد به واحدهای مسکونی نوساز تا پنج سال اختصاص داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴/ ۳ واحد درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در عین حال سهم آپارتمان‌های میانسال از مجموع معاملات ماهانه افزایش پیدا کرده است. این آمار حاکی از آن است که از مجموع معاملات خرید و فروش مسکن در آذرماه، ۷/ ۲۰ درصد به آپارتمان‌های ۶ تا ۱۰ سال، ۳/ ۱۲ درصد به واحدهای مسکونی ۱۱ تا ۱۵ سال، ۲/ ۱۵ درصد به فایل‌های ۱۶ تا ۲۰ سال و نهایتا ۶/ ۱۲ درصد به واحدهای بیش از ۲۰ سال تعلق داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: