کد خبر: ۳۴۴۶۰۸
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
0
«ثنوسا» که پروژه عظیم نوسا کیش را از دست داده، در سال مالی ۱۳۹۹ نتوانست هیچ درآمدی شناسایی کند.
فرار «ثنوسا» از زیان به کمک بورس
به گزارش پول نیوز، سال مالی ۱۳۹۹ شرکت نوسازی و ساختمان تهران که با نماد «ثنوسا» در بازار سهام حضور دارد، بدون شناسایی هیچ‌گونه درآمد به پایان رسید.

بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، این شرکت انبوه‌ساز نتوانست هیچ کدام از پروژه‌های ساختمانی خود را به مرحله تکمیل برساند و بفروشد. این در حالی است که سال مالی قبل ۳۸ میلیارد ریال درآمد عملیاتی کسب کرده بود.

البته، چون سیاست شرکت در خصوص فروش تتمه زیر بنای متعلقه پس از تکمیل پروژه خواهد بود، در نتیجه درآمد حاصل از فروش، در سال مالی ۱۴۰۰ قابل شناسایی خواهد بود.

تقریبا می‌توان گفت که پروژه‌های این شرکت درگیر پرونده‌های حقوقی است. در گزارش تفسیری از پیگیری اقدامات حقوقی در رابطه با بانک پاسارگاد، پروژه نگین پردیس و پروژه الهیه در رابطه با شریک سازنده، سخن به میان آمده است. پیگیری توافقات بعمل آمده با سازمان ملی زمین و مسکن در رابطه با پروژه‌های لواسان، ظفر، الهیه، آفتاب تبریز و پیگیری توافقات با شرکت عمران شهرجدید پردیس در خصوص کار‌های انجام شده در زمین پروژه مهر پردیس و اقدامات حقوقی از بابت حل و فصل اختلافات با بنیاد تعاون ناجا در رابطه با بانک قوامین، نیز در دست اقدام است.

پروژه مسکونی ظفر در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ به موجب افزایش قیمت مصالح که به نفع پیمانکار نبود، متوقف شد.

قرارداد پروژه نوسا کیش به صورت یکطرفه در سال ۱۳۹۳ از سوی سازمان منطقه آزاد کیش فسخ شد و رأی بدوی به ضرر این شرکت اعلام شد اما؛ با تغییر مدیریت در سازمان منطقه آزاد کیش، این قرارداد مجددا وارد فاز اجرایی شده و در مرداد ماه سال جاری توافقنامه جدید ثبت شد.

به همین جهت، متحمل زیان عملیاتی ۵۴ میلیارد ریالی شد اما؛ همانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، بورس به کمک شرکت آمد و از ثبت زیان خالص جلوگیری کرد.

«ثنوسا» در سال مالی منتهی به شهریور ماه ۱۳۹۹ مبلغ ۷۳۸ میلیارد ریال سود سرمایه گذاری‌ها شناسایی کرد که در نتیجه آن، ۷۸۳ میلیارد ریال سود خالص در دفاتر ثبت شد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: