April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
رئیس هیئت مدیره بیمه حافظ در گفتگو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۴۴۷۴۵
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
0
رئیس هیئت مدیره بیمه حافظ گفت: استارت آپ ها هنوز به جایی نرسیده اند که تحول در صنعت بیمه محسوب شود.
حال و روز صنعت بیمه در کشور چگونه است؟
به گزارش پول نیوز، محمود دودانگه رئیس هیات مدیره بیمه حافظ در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص حال صنعت بیمه گفت: نقش و جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد کشور نیاز به باز تعریف دارد، نقش بیمه مرکزی، شرکت‌های فعال در صنعت بیمه و همینطور تشکل‌های زیربط نیازمند تحول است، تعاملات صنعت بیمه با بخش‌های اقتصادی نیازمند بازنگری است و اساسا توانمند سازی این صنعت در ابعاد مختلف ضروری است، چرا که صنعت بیمه توانمند می‌تواند جایگاه اقتصاد کشور را ارتقا دهد.
 
وی افزود: رویکرد‌های حاکم در این صنعت متناسب با تحولات بین المللی نیازمند تغییر است و بیمه مرکزی باید تلاش کند با کمک مدیران جوان و با انگیزه، و با بکارگیری دانش و فناوری‌های روز، رهبری این تحول و تغییر را به عهده بگیرد.
 
رئیس هیات مدیره بیمه حافظ در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای دیجیتالی شدن فروش بیمه نامه در کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: شیوع گسترده ویروس کرونا که طی یک الی دو سال گذشته شروع شده است، فرصت بی نظیری بود برای آنکه صنعت بیمه بتواند از فناوری‌های روز استفاده کند و به سمت دیجیتالی شدن حرکت کند، اما به نظر می‌رسد این حرکت به دلیل ضعف زیرساخت‌های فناورانه به کندی پیش می‌رود.
 
دودانگه بیان کرد: امروزه استارت آپ های بیمه اگرچه فعالیت خود را به طور کامل آغاز کرده اند اما نقش و جایگاه مناسبی را در صنعت بیمه به دست نیاورده اند، بنابراین بیمه مرکزی باید سیاستگذاری مشخصی را در این زمینه انجام دهد تا استارت آپ ها به آن عمل کرده و بتوانند در یک بستر قانونمند فعالیت کنند.

این کارشناس صنعت در ادامه با بیان اینکه یکی از زمینه هایی که استارت آپ ها می توانند در آن فعالیت کنند، صنعت بیمه است، بیان کرد: صنعت بیمه نیازمند ورود تکنولوژی و فناوری جدید در این حوزه است و استارت آپ ها می توانند در این مسیر به شرکت های بیمه کمک کنند و با فروش بیشتر بیمه نامه از طریق استارت آپ ها، ضریب نفوذ بیمه را در کشور افزایش دهند.
 
رئیس هیئت مدیره بیمه حافظ ادامه داد: استارت آپ ها هنوز به جایی نرسیده اند که تحول در صنعت بیمه محسوب شود یعنی آنقدر ضریب نفوذ استارت آپ ها در صنعت بیمه اندک است که نیاز به تلاش و فرهنگ سازی بیشتری دارد.

 دودانگه خاطر نشان کرد: عدم اعتماد مردم به استارت آپ های بیمه ای در کشور باعث شده است که بیمه گزاران، خرید بیمه نامه به صورت حضوری را به غیر حضوری ترجیح می دهند. خرید بیمه نامه از طریق نمایندگی های بیمه و به حضوری، یک نوع حرکت سنتی است و حرکت از بازار سنتی به بازار آنلاین در هر حوزه ای مسیر طولانی و دشوار خود را دارد که باید با گذشت زمان آن را رفع کرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: