April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
معاون وزیر اقتصاد در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه تراکنش ایران:
کد خبر: ۳۴۴۷۴۸
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
0
معاون وزیر اقتصاد در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه تراکنش ایران که روز سه‌شنبه 23 دی‌ماه در هتل اسپیناس‌‌پالاس برگزار شد، از دیجیتالی‌شدن تمام سفته‌ها ظرف ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش پول نيوز، عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی کشور، اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال را ابرقدرتی در جهت اصلاح نظام بانکی به سمت دیجیتالی شدن دانست و گفت: در دنیایی به‌‌سر می‌بریم که از سیستم به اکوسیستم رسیده‌ایم و در وزارت اقتصاد به دنبال استراتژی فراگیری مالی هستیم که بر اساس آن تمام مردم کشور در اقصی نقاط کشور باید به تمام خدمات مالی به سهولت دسترسی داشته باشند.

او تحول دیجیتال، تولید محصول مطابق نیاز مشتری و سواد مالی را سه مولفه اصلی در زمینه تحول دیجیتال دانست و افزود: بررسی نتایج تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد، شرایط کرونا در دنیا خدمات پرداخت اینترنتی را بیش از گذشته تسریع کرد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی کشور درخصوص ایجاد سفته دیجیتالی در سال گذشته گفت: در چند ماه آینده تمام سفته‌ها دیجیتالی خواهند شد و دیگر سفته کاغذی موجودیتی نخواهد داشت.

او ادامه داد: در سال گذشته سند نقشه راه بانکداری دیجیتال در اقتصاد هوشمند تدوین شد که بانک‌های ملی، ملت و سپه در این زمینه آماده هستند.

وی درخصوص مرکز فابا و اقدامات مثبت این مرکز گفت: قدم موثر فابا برگزاری دوره‌های بانکداری دیجیتال با بررسی آینده و چشم‌انداز در این خصوص خواهد بود.

معمارنژاد در پایان افزود: بانکداری دیجیتال نیازمند نظارت دیجیتال و رگولاتوری هوشمند خواهد بود و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم تحول دیجیتال را هرچه زودتر در کشور پیاده‌سازی کنیم.

ششمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2020) از روز سه‌شنبه، بیست و سوم دی‌ماه به مدت دو روز در محل هتل اسپناس پالاس برپا است.

شرکت‌ توسعه سرمایه‌گذاری شبا، شبکه الکترونیکی پرداخت کارت(شاپرک)، ایرانسل، ایران‌کالا، بانک سپه، بانک صنعت و معدن، آیریک تجارت نصف‌جهان، داده‌ورزی سداد، آُسان پرداخت، تریبون، یکتانت، بانک مسکن، فین‌تکس سنتر، بازارچه یکپارچه تبادل رمز ارز امین از جمله حامیان ششمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: