کد خبر: ۳۴۴۷۶۲
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
0
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه‌ای، علمی و آموزشی کشور با توجه به نیازهای روز دنیا باید مهارت آموزی را به سمت بازار کار آینده حرکت دهند.

به گزارش پول نیوز، محمد شریعتمداری در نشست با کانون و صنف مراکز آموزشگاه‌های آزاد و مدارس غیر دولتی گفت: با توجه به حرکت دنیا به سمت تولید محصولات دیجیتال، باید به سمت آموزش مهارت برای اینگونه تولیدات مانند حوزه بلاک چین حرکت کنیم.

وی افزود: کار آموزشگاه‌ها حتی در زمینه آموزش زبان‌های خارجی نیز باید تغییرکند و فقط به آموزش زبان انگلیسی و فرانسه منحصر نباشد، در حال حاضر چین سهم عمده‌ای از اقتصاد جهان را در اختیار دارد و آموزش زبان چینی توسط آموزشگاه‌ها می‌تواند برای عده زیادی شغل ایجاد کند.

وزیر تعاون درباره تمدید زمان بازپرداخت تسهیلات کرونایی که توسط آموزشگاه‌ها دریافت شده است گفت: این پیشنهاد را به ستاد ملی کرونا خواهم داد چرا که نهاد تصمیم گیرنده در این زمینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.

وی با اشاره به انتقاد اعضای جلسه از قوانین موجود در حوزه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و آزاد اظهارداشت: با ایجاد کارگروهی تغییرات مورد نظر خود را پیشنهاد دهند تا بتوان در این زمینه زودتر به نتیجه رسید و قوانین و مقررات سهل و شفاف در این زمینه ایجاد شود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه هم اکنون مدارک آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای حتی در صدور ویزا نیز اعتبار ویژه ای دارند گفت: مدرک فنی و حرفه ای در دنیا نیز از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است.

وزیر تعاون از نمایندگان کانون و صنف مراکز آموزشگاه‌های آزاد و مدارس غیر دولتی خواست تا با ارتقاء کیفیت آموزش در آموزشگاهای آزاد و فنی و حرفه ای نسبت به افزایش اعتماد عمومی به این مجموعه‌ها اقدام کنند.

در این دیدار نمایندگان کانون و صنف مراکز آموزشگاه‌های آزاد و مدارس غیر دولتی از ۸ استان کشور حضور داشتند و مسائلی در خصوص مشوق‌ها و معافیت های بیمه ای، تسهیلات کرونایی، مسائل آموزشگاهی، گواهی نامه های مهارتی، بازنگری در مقررات مربوط به بخش تشکل‌ها و آزمون‌ها و ... دغدغه‌های خود و مشکلات موجود را مطرح کردند.

به گزارش ایرنا، از آذر ٩٨ تا مرداد امسال ۲ هزار استاندارد جدید منطبق با تقاضای روز و حاصل رویش فناوری‌های جدید تدوین شد. استاندارد آموزش‌های مهارتی برای ۴۰ رشته از ۵۴ رشته‌ای که در پنج هزار و ۴۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه کشور ارائه می‌شود تدوین شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: