April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
عملکرد بازار در ۱ بهمن ۹۹ رقم خورد؛
کد خبر: ۳۴۵۰۴۸
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
0
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در پایان معاملات با رشد ۳۳ هزار و ۲۳۰ واحد روبه‌رو شده و ارزش معاملات بورس و فرابورس به بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان رسید.
افزایش ۳۳ هزار و ۲۳۰ واحدی شاخص بورس
به گزارش پول نیوز، بعد از ریزش پیاپی شاخص بورس اوراق بهادار تهران، در روز‌های گذشته، امروز شاخص کل در پایان معاملات بورس تهران ۳۳ هزار و ۲۳۰ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۴۸ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۲۷۰۵ واحد به رقم ۴۳۳ هزار و ۱۲۹ واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۷۰۸ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۵.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۹۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۶ هزار و ۸۶۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از ۱۶ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم معامله‌گران امروز در دو بازار بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نقشه معاملات بورس تهران

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند که نشان از رشد شاخص‌ها دارد، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۲.۸ درصد رشد کردند، اما شاخص کل با معیار هموزن و شاخص قیمت در این معیار فقط.۰.۶۳ درصد افزایش یافت.

شاخص آزاد شناور در بورس ۲.۲ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۳.۵ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۲.۱ درصد افزایش یافت.

روند یکساله شاخص هم وزن بورس تهران

امروز نماد‌های شاخص‌ساز به وظیفه خود عمل کرده و شاخص را بالا نگه داشتند، به گونه‌ای که بیشترین افزایش شاخص توسط پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، ملی‌مس، شستا، گل‌گهر، چادرملو و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بوده‌اند.

نماد‌های پرتراکنش در بورس شامل بیمه دانا، صنعتی باما، سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، لیزینگ پارسیان، ایران ترانسفو، زرماکارون و زامیاد بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز اوضاع روبه‌راه بوده بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات ۴۷۹ واحد رشد کرده و به رقم ۱۸ هزار و ۱۰ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بیش از ۲.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۸۴۷ هزار معامله و به ارزش ۱۶ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: