April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول نیوز عملکرد بازار سرمایه در این هفته را بررسی کرد؛
کد خبر: ۳۴۵۰۵۳
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
0
بازار سرمایه در آخرین روز از هفته جاری روند صعودی داشت و شاخص کل این بازار بیش از ۳۳ هزار واحد افزایش یافت.
رشد ۳۳ هزار واحدی شاخص بورش
به گزارش پول نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات روز شنبه ۲۷ دی ماه، با ۴۳ هزار واحد ریزش به رقم یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن با ۱۰ هزار و ۳۱۸ واحد ریزش در سطح ۴۴۴ هزار و ۵۰۱ واحد ایستاد و شاخص فرابورس نیز ۴۶۱ واحد ریزش داشت و به رقم ۱۷ هزار و ۸۵۹ واحد رسید. فارس، فولاد، فملی، کگل و شستا نماد‌های بزرگ بازار سهام هستند که بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص بورس داشته‌اند. ارزش معاملات کل بازار سهام ۱۰ هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان بود و که بیش از ۷ هزار میلیارد تومان آن به بورس و ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به فرابورس اختصاص داشته است.

شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه ۲۹ دی ۹۹؛ با ریزش ۲۴ هزار واحدی در سطح یک میلیون و ۱۶۲ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم قرمزپوش شد و با ریزش ۳۸۰۰ واحدی، ۴۴۰ هزار و ۶۲۵ واحد را ثبت کرد. نماد‌های اثرگذار بر شاخص نماد‌های فولاد، فملی و شستا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند. وضعیت نماد‌ها در آغاز معاملات بازار با افزایش عرضه آغاز بکار کرد، اما با این تفاوت که وزنه طرف تقاضا در معاملات سنگین‌تر است. نماد وبصادر با نوسان مثبت و در قیمت ۲۳۶ تومان آغاز به کار کرد. وبملت در کف قیمت روزانه داد و ستد می‌شود. وقفه در معاملاتی نماد فملی به علت تغییرات بیش از ۲۰ درصدی را شاهد هستیم. خودرویی‌ها امروز معاملات خود را پر عرضه آغاز کردند. نماد‌های خگستر، خزر، خبهمن، خپارس، خموتور، خنصیر، خزامیا، خفنر، خمحرکه با فشار فروش همراه اند. خودرو نیز با گرایشی منفی متعادل معامله می‌شود و خساپا در آستانه‌ی صف فروش است.

 
تهران شاخص کل بورس تهران که در شروع معاملات منفی و سرخپوش بود، در دو دقیقه پایانی معاملات سبز شد و با صعود اندک ۳۸۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز، اما سرخپوش شد و با افت سنگین ۶۴۰۰ واحدی، ۴۳۰ هزار و ۴۲۰ واحد را ثبت کرد. شاخص فرابورس هم به ۱۷ هزار و ۵۳۱ واحد رسید. فارس، نوری، و فخاس نماد‌های بودند که بیشترین تاثیر متفی را بر شاخص بورس گذاشتند و فارس به تنهایی ۲۰۱۷ واحد، شاخص را عقب راند. فولاد، شستا و کگل، نماد‌هایی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. شستا، فملی و خساپا هم سه نماد پرتراکنش بورس امروز بودند. ارزش معاملات بورس حدود ۹۸۰۰ میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس ۵۲۰۰ میلیارد تومان بود.

بازار سرمایه امروز برخلاف روز‌های گذشته روند صعودی داشت و شاخص کل این بازار بیش از ۳۳ هزار واحد افزایش یافت و تا رقم یک میلیون و ۱۸۳ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۲۷۰۵ واحد افزایش در رقم ۴۳۳ هزار و ۱۲۹ واحد ایستاد. معامله‌گران ۱۹۰ هزار معامله به ارزش ۶۸ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه گذاری نفت گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. شاخص کل فرابورس هم صعودی بود و با ۴۷۹ واحد افزایش تا رقم ۱۸ هزار و ۱۰ واحد افزایش یافت. در این بازار ۸۴۷ هزار معامله به ارزش ۱۶۳ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال انجام شد. پتروشیمی مارون، پلیمر آریاساسول، سنگ آهن گوهرزمین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و صنعتی مینو نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.


با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: