کد خبر: ۳۴۵۱۳۳
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
0
رییس جمهوری با بیان اینکه واکسیناسیون در کشور بهمن ماه آغاز می‌شود، گفت: ‌تا رسیدن واکسن داخلی استفاده از واکسن خارجی یک ضرورت است.

به گزارش پول نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ۱۱ ماه از دوران ابتلا به این ویروس می‌گذرد و در پایان ماه بهمن یک سال تمام می‌شود. چون پایان بهمن سال گذشته متوجه ورود این بیماری به کشور شدیم؛ برخی مبتلا شدند و تست‌ها مثبت شد و روز آخر بهمن اعلام شد و کشور ما هم متاسفانه با این ویروس مواجه شد.

وی ادامه داد: در این مدت دوران سختی بر مردم گذشت باز هم باید مراعات کنیم و ماه‌های پیش رو هم با همین سختی مراعات کنیم تا این بیماری واگیر عالم‌گیر پاندومی که توانسته جان بیش از ۲ میلیون و۱۰۰ هزار نفر را تا الان بگیرد و هنوز هم ادامه دارد، کنترل شود.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در مجموع بابت دستاوردی که امروز شاهد آن هستیم و در یکی دو هفته اخیر آمار فوتی‌های ما دو رقمی شد، از مردم بزرگ و کادر درمان تشکر می‌کنیم و در این زمینه بسیج و سازمان های مردم نهاد همه در کنار هم آمدند و این کار بزرگ را به وجود آوردند که این کارنامه غرورآفرینی برای ملت و دولت ایران است.

وی اضافه کرد: درحالی است که کشورهای قدرتمندتر از حیث صنعتی و امکانات پزشکی، گرفتاری و مشکلات‌شان بسیار زیاد است و نتوانستند به طور کامل این بیماری را مهار کنند، در کشور ما این کار عظیم انجام شده است که از همه دست اندرکاران این اقدام بزرگ و سنگین از رسانه‌ها گرفته تا نیروهای هماهنگ کننده تا کادر درمان قدردانی می‌کنیم.

واکسیناسیون بهمن ماه در کشورآغاز می‌شود

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در زمینه واکسن داخلی و خارجی حرکت‌های خوبی انجام شده است. در زمینه واکسن داخلی می‌توانیم بگوییم سال آینده سه واکسن را پیش رو داریم و تا آخر بهار بخشی از آنها به دست ما می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه سه واکسن برکت، رازی و پاستور، واکسن‌های داخلی است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، ابراز امیدواری کرد برخی از این‌ها در فصل بهار و برخی در فصل تابستان به دست ما برسد.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه تا آخر امسال هم غیر از کواکس، برای دریافت واکسن از جاهای دیگر هم تلاش می‌کنیم، تصریح کرد: خبر داده شده در ماه بهمن واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود و این کار بسیار اهمیت دارد. در عین حال واکسن خارجی تا وقتی واکسن داخلی برسد یک ضرورت است.

روحانی اضافه کرد: امیدوارم با همکاری هم، یاری یکدیگر و مراعات دستورالعمل‌ها به خوبی از این مراحل بگذریم و با موج چهارم مواجه نشویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: