April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۵۱۶۰
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
0
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بازار سهام تنها بازاری است که سرمایه گذار می تواند به پشتوانه‌ حمایت همه جانبه دولت در این بازار ورود پیدا کند و حتی دولت جلوی ریزش شاخص را هم می گیرد و تا زمانی که این بازار افت نکند و سرمایه مردم کاهش پیدا نکند، مردم راغب هستند به این بازار وارد شوند و در این بازار سرمایه گذاری کنند.
تولیدی//// بازار سرمایه تا زمان حمایت دولت برای سرمایه گذاری مناسب است
به گزارش پول نیوز، با عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس، بازار سرمایه رکورد شکنی‌های پی در پی را تجربه کرد و همین مسئله باعث شد بسیاری از مردم به سمت گرفتن کد بورسی هجوم ببرند. اما در این میان برخی کارشناسان معتقدند بورس دارای حباب است و همین افت شاخص بورس ظرف روزهای گذشته نشان می‌دهد این مسئله درست است.

در این رابطه علی حیدری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز عنوان کرد: عرضه سهام‌های دولتی و شرکت‌های وابسته به آن اگر اقتصاد کشور در حال رشد بود و یا از شرایط عادی برخوردار بود، بسیار کار مهم و ارزشمند بود.

وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه در ایران حباب ندارد، گفت: در سال جاری دولت با توجه به مشکلاتی که در بودجه عمرانی و نیز مسائل سیاسی و اقتصادی پیش رو دارد به احتمال بسیار زیاد از رویکرد اقتصادی قابل قبولی برخوردار نخواهد بود به همین خاطر توجه این دولت بیشتر به ساختن آمار، ارقام و داده‌ها در بازار سرمایه است از اینرو ورود شرکت‌های دولتی، شبه دولتی، خصولتی در این بازار سبب می‌شود که چهره این دولت به نوعی اقتصادی نشان داده شود و توجیه مناسبی برای ضعف اقتصادی دولت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: از سوی دیگر سرمایه گذاران به این نتیجه رسیده اند که تنها بازاری که در حال حاضر از سوی دولت حمایت می‌شود، بازار بورس است و این بازار می تواند جلوی ذوب شدن نقدینگی و یا سرمایه مردم را بگیرد. پس نوعی تفاهم نانوشته بین دولت و سرمایه گذار ایجاد شده است که هر دو در برابر تورم واکنشی بسیار کم از خود بروز می‌دهند.

حیدری اظهار کرد: بازار سرمایه فعلی با حباب روبه‌رو نیست زیرا بورس در حال حاضر به تبع تورم در حال رشد است و سرمایه گذاران تورم سال ۹۹ را پیش بینی کرده بودند و این بازار تا زمانی رو به رشد است که سیگنال مشخصی از دولتمردان یا حاکمیت به بازار سهام ارسال شود.

وی افزود: واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در بازار سرمایه بسیار کار خوبی است. در شرایط فعلی بر این باور هستم که هدف از این عرضه فقط ساختن آمار و ارقام در بدنه جامعه است، زیرا آنچه که از سال ۹۹ مشخص است این است که رویکرد اقتصادی مناسبی در کشور حاکم نیست.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در حال حاضر بازار سهام تنها بازاری است که سرمایه گذار می تواند به پشتوانه‌ حمایت همه جانبه دولت در این بازار ورود پیدا کند و حتی دولت جلوی ریزش شاخص را هم می گیرد و تا زمانی که این بازار افت نکند و سرمایه مردم کاهش پیدا نکند، مردم راغب هستند به این بازار وارد شوند و در این بازار سرمایه گذاری کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: عمده دولت‌ها در ایران از سال ۱۳۵۰ اقتصادی نبودند به همین خاطر بدنه دولت با تزریق دلار‌های نفتی و با استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول تضعیف شده و کسری بودجه خود را تامین می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه آینده‌ بازار سرمایه در ایران به دو عامل اساسی وابسته است، گفت: اولین موضوع تغییر و تحولات سیاسی در عمق جامعه و دومین موضوع تحولات اقتصادی و سیاسی در حیطه بین الملل است. همین دو عامل باعث ایجاد تورم بسیار در اقتصاد کشور می‌شود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: