عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:
کد خبر: ۳۴۵۱۹۴
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
0
حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بازار بورس شفاف عمل نکرده است.
دولت در بازار بورس شفاف عمل نکرده است
به گزارش پول نیوز، «حسینعلی حاجی دلیگانی» افزود: اجرا و نظارت لازمه پیشبرد همه امورات در کشور است.

وی اظهارداشت: مجلس وظیفه نظارتی را در کشور برعهده دارد و بایستی در تمامی حوزه ها بالاخص بر روند امور بورس نظارت کند.

نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اجرا پای دولت است و مجلس هیچ گونه دخالتی در کار اجرا ندارد.

وی افزود: وزارت اقتصاد و سازمان بورس وظیفه دارند مدیریت صحیحی بر بازار بورس بر اساس آن چیزی که قانونگذار پیش بینی کرده داشته و به یک معنا باید پاسخگوی بازتاب ها و بازخورد نوع مدیریت خود باشند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: این نهاد قانون گذاری نمی تواند نسبت به آنچه در اجرای قانون می گذرد و همینطور نواقص و اشکالاتی که وجود دارد بی تفاوت باشد و به راحتی از کنار آن بگذرد.

وی ادامه داد: مجلس نمی تواند تماشاچی باشد و ببیند حق مردم در حال تضییع شدن است و ورودی از حیث نظارتی نداشته باشد.

نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اهالی خانه ملت حرفی می زنند یا از ابزار نظارتی استفاده می کنند از این باب است که بتوانند به وظیفه خود جامه عمل بپوشانند واز حق و حقوق مردم دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم امروز اعتمادی به بازار بورس ندارند، افزود: این روزها پیامک های اعتراضی مردم به ریزش ارزش سهام بورس بسیار زیاد است و در ضمن خواستار رسیدگی به وضعیت موجود هستند.

حاجی دلیگانی معتقدبه اینکه دولت در بازار بورس شفاف عمل نکرده است، اظهارداشت: زمانی که سهام دولت در بورس عرضه می شد بازار روند روبه صعودی داشت و ارزش سهام مرتب بالا می رفت و وقتی عرضه سهام دولت به پایان رسید همه دیدند بازار روند نزولی به خود گرفت و ارزش سهام سقوط کرد.

وی ادامه داد: هرکسی به وضعیت بازاربورس نگاهی بیندازد احتمال می دهد این بر اساس یک برنامه ریزی انجام شده و دولتمردان هم تاکنون نتوانسته اند مردم و جامعه را اقناع کنند که چنین چیزی نبوده است.

نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآورشد: آنچه که برآیند است نشان می دهد به نوعی یا از روی اینکه عمد باشد به نفع دستگاه های وابسته و زیر مجموعه دولت که بخواهند سهام خود را عرضه کنند یا بر اثر ضعف مدیریت، نبود دقت و عدم اعمال تصمیمات درست و به موقع اینها باعث ریزش شدید سهام در بورس شدند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: