در گفتگو با مدیرعامل سابق بانک سامان مطرح شد:
کد خبر: ۳۴۵۲۰۹
0
اولین مدیرعامل بانک سامان اظهار کرد: اگر بانک‌ها این املاک و شرکت‌ها را وارد بازار سرمایه کنند، از این طریق می‌توانند این املاک را به فروش برسانند بنابراین بانک‌ها به دلیل سودآوری بالایی که دارند وارد بنگاهداری می‌شوند.
 
 
بنگاهداری معضل اصلی بانک ها
به گزارش پول نیوز، دارایی‌های مازاد بانک‌ها از جمله معضلاتی است که باعث می‌شود سیستم و نظام بانکی در تخصیص منابع به متقاضیان تسهیلات بانکی عملکرد ضعیفی داشته باشند. در شرایط فعلی و با توجه به وضع اقتصادی، بانک‌ها توان کافی برای ارائه تسهیلات را ندارند. حال سوال اینجاست بانک‌ها برای افزایش تامین سرمایه خود چه راهی را باید طی کنند؟

در همین رابطه اله وردی رجایی سلماسی اولین مدیرعامل بانک سامان، اولین دبیرکل بورس تهران، استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی و بانکی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: بانک ها از منابعی که دارند باید استفاده کنند و سود سپرده گذار را پرداخت کنند و هزینه های جاری خود را تامین کنند.

وی افزود: بانک ها منابع را پیش خودشان نگهداری نمی کنند که این منابع صرف تسهیلات و سرمایه گذاری می شود. معمولا بانک ها درصدی که از سپرده های منابع صرف تسهیلات می کنند، در حدود 80 الی 85 درصد است و درصدی را باید سپرده قانونی دهند و مقداری نقدینگی نگهدای کنند و بقیه آن را تسهیلات می دهند.
 
اولین مدیرعامل بانک سامان بیان کرد: اگر به دارایی های بانک ها مشاهده کنید می کنید که نزدیک 80-85 درصد آن تسهیلات است و بقیه آن هم دارایی های دیگر مانند سرمایه گذاری و دارایی ثابت است. بانک ها هیچ زمان در تسهیلات دهی کوتاهی نمی کنند مگر اینکه منابع کافی در اختیار نداشته باشند و یا بیشتر سرمایه گذاری کرده باشند و یا دارایی ثابت خریداری کرده باشند.

رجایی سلماسی عنوان کرد: بانک مرکزی باید با دستورالعمل های متفاوت، نظارت و کنترل بیشتر بر بنگاهداری بانک ها را آغاز کند و از اقداماتی که صورت میگیرد گزارش کاملی تهیه کند.

اولین دبیرکل بورس تهران اظهار کرد: اگر بانک ها این املاک و شرکت ها را وارد بازار سرمایه کنند، از این طریق می توانند این املاک را به فروش برسانند بنابراین بانک ها به دلیل سودآوری بالایی که دارند وارد بنگاهداری می شوند.
 

 

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: