یک کارشناس بازار سرمایه پاسخ داد:
کد خبر: ۳۴۵۲۱۹
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
0
این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در هفته گذشته دو عامل مهم توانست برای بازار بورس نقش آفرینی کند؛ از یکسو با ادامه روند نزولی شاخص کل و افزایش انتقادات، رئیس سازمان بورس از سمت خود کناره‌گیری کرد و اکنون بازار منتظر سکان‌دار جدید است.
تولیدی/// آینده بازار سهام چگونه خواهد بود؟
به گزارش پول نیوز، اگرچه بازار سرمایه هفته گذشته را با افت شاخص سپری کرد، اما این روند روز گذشته در اولین روز هفته متوقف شد و شاخص بورس ۳۸ هزار واحد صعود کرد. در همین رابطه کارشناسان برای هفته جاری روز‌های خوب و مثبتی را برای بورس پیش بینی می‌کنند.

هفته گذشته شاخص بورس با وجود جذابیت در بسیاری از سهم‌ها با افت متوالی مواجه شد که بخشی از آن به ناپایداری مقررات در بازار سرمایه بازمی‌گردد که با هر سیگنالی روند بازار را تغییر می‌دهد؛ همین امر سبب شده است تا بازار و دادوستد‌های بورسی آن به هر خبری واکنش نشان بدهد.

افزایش قیمت‌های جهانی در برابر تضعیف ریال عاملی شده تا عملکرد بنگاه‌های بورسی به مطلوب‌ترین شرایط فصلی خود برسد.

از سوی دیگر ترس سهامداران از آینده این بازار و عدم تثبیت قیمت دلار باعث شده موج خرید قدرتمندی در بازار سهام ایجاد نشود.

در هر صورت هفته گذشته که روز‌های پایانی دی ماه را در خود گنجانده بود بازار خوبی برای سهام داران نبود، هرچند در اولین روز کاری هفته شاخص رشد ۳۸ هزار واحدی را ثبت کرد، اما سهامداران همچنان نسبت به روند آتی بورس نگران هستند.
 
در همین رابطه پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه آینده وضعیت نه‌چندان دور بازار سرمایه را چنین پیش‌بینی کرد و گفت: در هفته گذشته دو عامل مهم توانست برای بازار بورس نقش آفرینی کند؛ از یکسو با ادامه روند نزولی شاخص کل و افزایش انتقادات، رئیس سازمان بورس از سمت خود کناره‌گیری کرد و اکنون بازار منتظر سکان‌دار جدید است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ و همچنین انتقاد دولت و مجلس از یکدیگر به جهت دخالت در بورس از جمله مهم‌ترین دلایل افزایش تنش در هفته گذشته بود، اما با همه این ناملایمتی‌ها به سهام‌ها در نهایت نماگری که هفته گذشته را با افت‌های سنگین شروع کرده بود، در انتهای هفته بار دیگر سبزپوش شد، هرچند برآیند کلی معاملات هفته گذشته، زیان دیگری برای سهامداران را به دنبال داشت که انتظار بهبود آن در هفته جاری قطعی خواهد بود.
 

بیشتر بخوانید: بازار سرمایه تا زمان حمایت دولت برای سرمایه گذاری مناسب است

به گفته حدادی، با همین پیش فرض هفته جاری می‌تواند روز‌های خوبی را برای بورس رقم بزند، همانطور که محمود واعظی رئیس دفتر رییس جمهوری نیز تأکید کرد که مردم از سهام صندوق دارا یکم و پالایشی ضرر نخواهند کرد و به هر طریق توصیه‌ای یا دستوری جبران خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: به دنبال این سیاست سهام این صندوق‌ها طی این روز‌ها رشد خواهند داشت. رشد این صندوق‌ها حتی به صورت کوتاه مدت یک اطمینان نسبی را به بازار سرمایه بر می‌گرداند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر خبر استعفای رئیس سازمان بورس در پی فشار مجلس و اعتراضات مردم سهامدار و ارسال نامه به رئیس قوه قضائیه می‌تواند به عنوان حاشیه‌هایی به نفع بورس هرچند در کوتاه مدت تلقی شود.

به اعتقاد حدادی، از سوی دیگر خرید حقوقی‌ها در بازار آغاز می‌شود و همین موضوع موجب سروسامان بازار خواهد شد. اما از دید بنیادی نیز دو عامل در طی این هفته می‌تواند به بازار کمک کند؛ یکی اینکه گزارش‌های ۹ ماهه و بسیار خوب شرکت‌ها به بازار مخابره شده که آن اکثراً سود‌های اعلام شده بیش از انتظار بازار بوده که خود سیگنال بسیار مثبتی برای این بازار خواهد بود.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: گزارش‌های فصلی شرکت‌ها به‌ویژه در گروه‌های کالایی و صادر‌کننده، شرایط مطلوبی را در این بازار به ترسیم خواهد کشید و از این رو تحقق روز‌های مثبت بورس دور از انتظار نخواهد بود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: