کد خبر: ۳۴۵۲۳۰
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
0
قیمت هر بشکه نفت برنت با 15 سنت معادل 0.3 درصد افت به 55 دلار و 26 سنت رسید.

ریزش نفت برای دومین جلسه متوالی

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، در حالی که تشدید محدودیت های قرنطینه ای نگرانی های جدیدی را در مورد تقاضای جهانی انرژی ایجاد کرده است، قیمت نفت امروز برای دومین جلسه متوالی شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 15 سنت معادل 0.3 درصد افت به 55 دلار و 26 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه مارس امروز با 8 سنت معادل 0.2 درصد افت به 52 دلار و 19 سنت رسید.

جمعه گذشته پس از آنکه اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا اعلام کرد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته پیش از آن 4.4 میلیون بشکه رشد داشته است، قیمت ها در بازار نفت تضعیف شد.

تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز در آمریکا طی هفته گذشته برای نهمین هفته متوالی افزایش داشت، اما همچنان 52 درصد نسبت به تعداد سکوهای فعال در زمان مشابه سال گذشته کمتر بود.

اما در عین حال خبرها در مورد کاهش بیشتر تولید نفت عربستان سبب شده تا قیمت نفت در هفته های اخیر تقویت شود. عامل دیگری که سرمایه گذاران از نزدیک دنبال می کنند، از سرگیری احتمالی مذاکرات بین ایران و آمریکا در مورد توافق برجام است که می تواند منجر به لغو تحریم ها و افزایش قابل توجه صادرات نفت ایران شود. وزیر نفت ایران هفته گذشته از افزایش صادرات نفت این کشور در ماه های اخیر خبر داد و گفت، فروش فرآورده های نفتی به برخی مشتریان خارجی به رغم تحریم های آمریکا به ارقام بی سابقه ای رسیده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: