کد خبر: ۳۴۵۲۳۹
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
0
استخراج ابری یکی از شاخه های پر ریسک در صنعت استخراج بیت کوین است.

به گزارشپول نیوز، سالها پیش زمانی که بیت کوین هنوز جوانتر بود استخراج بیت کوین به راحتی از خانه و با تجهیزات ساده خانگی امری ساده و پر سود بود ولی با گذشت زمان و بزرگتر و پیچیده تر شدن شبکه بیت کوین و سخت شدن محاسبه های مربوط به آن، استخراج بیت کوین هم با تغییرات فراوانی همراه بود، حالا دیگر به تجهیزات پیشرفته تر در حجم بسیار بزرگتری برای استخراج بیت کوین نیاز است.

در کنار آن هزینه های جانبی استخراج بیت کوین مانند هزینه برق، هزینه محل نگهداری تجهیزات و از همه مهمتر سرمایه گزاری شرکتهای بسیار بزرگ جهت استخراج بیت کوین، این امر را برای افراد عادی و یا حتی برای شرکتهای کوچک بسیار سخت نموده است.

در این میان شرکتهای بزرگی که در این زمینه فعالیت میکنند اقدام به اجاره بخشهایی از سخت افزارهای استخراج خود به مردم عادی نموده اند که بیشتر با نام شرکتهای استخراج ابری شناخته میشوند و دلیل آن عدم نیاز به تجهیزات خواص برای استخراج میباشد. شاید این سوال پیش بیاید که چرا شرکتها چنین اقدامی را انجام میدهند در حالی که میتوانند این حجم را شخصا جهت استخراج بیت کوین استفاده نموده و سود حاصل از آن را خود استفاده کنند.

پاسخ این سوال ساده است، این شرکتها بستری را برای اجاره تجهیزات تولیدی خود فراهم میکنند و از این طریق سود مناسبی را از مشتریان خود دریافت میکنند و همینطور کلیه هزینه های اجاره تجهیزات را در ابتدای کار از مشتری دریافت میکنند. همینطور اکثرا بخشی از قدرت (Power) مورد استفاده این شرکتها به خودشان اختصاص پیدا میکند و به همین دلیل بسیاری از این شرکتها جزو نهنگ ها (مالکان مقادیر بسیار زیادی بیت کوین) محسوب میشوند.

در بحث استخراج ابری کاربر دیگر نیازی به خرید هیچگونه تجهیزات استخراج یا پرداخت هزینه اجاره محل، قبوض برق و یا لوازم نگهداری و خنک کننده نخواهد داشت. بلکه کلیه این موارد را به صورت ماهیانه یا سالیانه از یک شرکت اجاره میکند و شرکت مکلف میشود در مدت اجاره کلیه یا بخشی از بیت کوین استخراجی (یا هر ارز دیجیتال دیگری) را به کاربر پرداخت نماید.

از طرفی این کار مسیر را برای سودجویان نیز هموار کرده است، سودجویانی که با راه اندازی سایتهای جعلی اقدام به دریافت سرمایه مردم کرده و پس از مدتی ناپدید میشوند.

در این مقاله سعی شده 5 شرکت برتر در زمینه استخراج ابری در دنیا را به شما معرفی کنیم، شرکتهایی که در حال فعالیت هستند و برای سرمایه گذاری در این زمینه قابل اعتماد محسوب میشوند.

 

برترین سایتهای استخراج ابری بیت کوین در سال 2021

 

Hashflare

مزایا:

  • ارائه ارزهای دیجیتال مختلف جهت استخراج
  • ثبت نام ساده و بدون نیاز به ارائه مدارک شناسایی
  • پنل ساده

معایب:

  • ارائه قراردادهای محدود
  • خاموش نمودن تجهیزات در زمان کاهش زیاد قیمت
  • مشکل در خروج بیت کوین در حال حاظر
  • پر شدن سریع ظرفیت

شرکت HashFlare در سال 2013 اقدام به فعالیت نمود. این شرکت در وب سایت خود به شما اجازه استخراج ارزهای مختلفی از جمله Bitcoin, Litecoin, Ethereum, ZCash را میدهد.

متاسفانه از سال 2018 این شرکت اجازه خروج بیت کوین را به کاربران خود نمیدهد به این دلیل که از سال فوق تا پایان سال 2020 تراکنش های بیت کوین این شرکت هنوز تایید (Confirm) نشده اند.

در حال حاظر کلیه پلن های استخراج این شرکت فروش رفته و باید منتظر اضافه نمودن تجهیزات جدید جهت قبول مشتریان جدید باشیم.

برای دسترسی به وب سایت این شرکت میتوانید به آدرس www.hashflare.io  مراجعه نمایید.

 

برترین سایتهای استخراج ابری بیت کوین در سال 2021

 

Bitcoin Pool

مزایا:

  • فعالیت به صورت رسمی و قانونی
  • دارای نرم افزار موبایل
  • دارای بالاترین حجم پرداخت در میان سایر شرکتها

معایب:

  • بسته شدن کلیه پلن های فروش در حال حاظر
  • نامناسب برای سرمایه گذاران کوچک به دلیل قیمت بالای پلن ها
  • دریافت هزینه روزانه بابت نگهداری

سایت Bitcoin Pool به صورت مستقیم توسط Bitcoin.com ارائه شده است و تبلیغات آنها بر این پایه است که بیشتر میزان پرداخت را در میان سایر رقیبان خود دارند.

ثبت نام در این سایت ساده بوده و از طریق اپ موبایل نیز میتوانید روند فعالیت خود و میزان استخراج خود را مشاهده نمایید.

متاسفانه حداقل پلن ارائه شده در این سایت به نسبت سایتهای دیگر حجم بیشتر و گرانتری را داراست پس برای خرید حداقل پلن در این سایت حداقل به 2500 الی 3000 دلار نیاز خواهید داشت که به صورت یک قرارداد شش ماهه ارائه میشود.

برای ورود به سایت این شرکت میتوانید به آدرس mining.bitcoin.com  مراجعه نمایید.

 

برترین سایتهای استخراج ابری بیت کوین در سال 2021

 

Hashnest

مزایا:

  • پشتیبانی شده توسط Bitmain
  • دارای Data Center قابل تایید

معایت:

  • به ندرت حجم یا پلنی برای اجاره ارائه میدهد

این سایت در سال 2014 با پشتوانه شرکت Bitmain تاسیس گردید، این شرکت بیشتر در زمینه تولید تجهیزات استخراج ASIC فعالیت دارد.

با اینکه شرکت اصلی در کشور چین قرار دارد ولی بسیاری از مزارع استخراج بیت کوین آن در کشورهای دیگر در حال فعالیت هستند.

دقت کنید که اگر درآمد روزانه شما از هزینه نگهداری روزانه شما در این سیستم برای مدت 10 روز پایینتر باشد این سایت قرارداد شماره به صورت یکطرفه لغو خواهد کرد.

برای ورود به این سایت میتوانید به آدرس www.hashnest.com  مراجعه نمایید.

 

برترین سایتهای استخراج ابری بیت کوین در سال 2021

 

STHash

 

مزایا:

  • پشتیبانی از پلن های ارزان و حجم های پایین
  • ارائه مقدار کمی Hashrate به عنوان هدیه
  • دارای شرکت ثبت شده
  • هزینه نگهداری روزانه بر روی پلن ها حساب شده است

معایب:

  • عدم ارائه پلن های پر قدرت جهت سرمایه گزاری های بزرگ
  • پشتیبانی تنها از دو ارز دیجیتال

این شرکت در سال 2016 فعالیت خود را در کشور لیتوانی آغاز نموده و تا سال 2019 به صورت محدود فعالیت خود را ادامه داده و با گسترش مزارع خود اقدام به ارائه خدمات به صورت عمومی نموده است.

محل فعالیت این شرکت و مزارع آن در اروپای شرقی و غرب روسیه میباشند و طبق ادعای این شرکت دفاتر جدیدی در کشور انگلستان پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا راه اندازی کرده است.

برای ورود به سایت فوق به آدرس www.sthash.com  مراجعه نمایید.

 

 

Eobot

مزایا:

  • دارای محاسبه گر سود دریافتی

معایب:

  • اطلاعات زیادی در مورد مالکان این شرکت وجود ندارد

این شرکت در سال 2013 فعالیت خود را در آمریکا آغاز نموده است ولی متاسفانه مالکان آن تصمیم گرفتند که هویت خود را ناشناس نگه دارند.

این سایت امکانات امنیتی خوبی را جهت ثبت نام در اختیار شما قرار میدهد ولی برای خرید خدمات به امکانات محدودی دسترسی خواهید داشت.

برای ورود به این سایت میتوانید از آدرس www.eobot.com  استفاده نمایید.

 

موارد گفته شده در بالا از میان صدها سایت استخراج ابری انتخاب شده اند و بر اساس گزارشهای ثبت شده سایتهای فوق به درستی در حال فعالیت میباشند.

 

نویسنده : هومن شایانی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: