کد خبر: ۳۴۵۳۲۱
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
0
با مدیریت بهینه ریسک و تمرکز بر جذب رشته های کم ریسک در پرتفوی بیمه ای، حق‌بیمه تولیدی شرکت بیمه "ما" با رشد 60 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، از 1200 میلیارد تومان عبور کرده و با ترکیب بهینه پرتفوی که در صنعت بیمه کشور، کم نظیر می باشد به دنبال شکست رکوردی دیگر است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز،  شرکت بیمه "ما" در10 ماه ابتدای امسال با فروش بیش از 1050000 فقره بیمه نامه، 12237841 میلیون ریال حق بیمه صادر کرد که این رقم از کل فروش سال نود و هشت بیشتر است.

در گزارش آمده است: در طی این دوره، رشته‌های کم ریسک مهندسی، آتش سوزی، باربری و مسئولیت شرکت هر کدام ‌به ‌ترتیب با رشد 187، 118 ،86 و 55 درصدی نسبت ‌به مدت مشابه سال گذشته بیشترین درصد رشد فروش را در میان سایر رشته‌ها داشته اند.

بر اساس این گزارش، باوجود مشکلات موجود در سال‌جاری، بیمه "ما" در بازه زمانی مذکور نسبت به مدت‌زمان مشابه سال قبل، در پرتفوی بیمه‌نامه‌های مهندسی رشد 187 درصدی را رقم‌زده است. در راستای این افزایش فروش، سیاست شرکت ، ارائه سرویس و خدمات مطلوب و مناسب در زمان بروز خسارت به مشتریان است

یکی دیگر از رشته های بیمه ای که طی چند سال اخیر با استقبال شدیدی از سوی بیمه گذاران مواجه شده است، بیمه های آتش سوزی شرکت بیمه "ما" است؛ به طوری که نرخ رشدی معادل 118 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته است. در رشته آتش سوزی با صدور 563461 فقره بیمه نامه و حق بیمه صادره 3729971 میلیون ریال ، خسارتی معادل 385151 میلیون ریال از جمله خسارت ناشی از سیل تاسف بار استان خوزستان پرداخت شده است.

این گزارش افزود: حق بیمه تولیدی بیمه های باربری شرکت نسبت به سال گذشته 86 درصد رشد داشته است . مدیریت بیمه های باربری در این ده ماه موفق شده است 96 درصد برنامه های پیش بینی شده را محقق سازد. همچنین فروش بیمه های مسئولیت نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان 55 درصد رشد داشته است.

آمار منتشر شده حاکی از آن است که با پیاده سازی مدیریت ریسک و حفظ ترکیب بهینه پرتفوی، نسبت خسارت بیمه "ما" طی 10 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال نود وهشت ، با کاهشی 2 درصدی رو به رو بوده و بدین ترتیب نسبت خسارت از 43 درصد در پایان دی ماه نود و هشت به 41 درصد در پایان دی ماه امسال رسیده است و نسبت خسارتی به مراتب پایین تر از متوسط صنعت بیمه داشته است.

شرکت بیمه "ما" طی ده ماه گذشته با انجام برنامه ریزی های دقیق، در راستای بهبود کیفیت خود و جلب رضایت هر چه بیشتر ذینفعان گام های بزرگی برداشته است . افزایش سود عملیاتی باکنترل موثر ریسک و توسعه بازار، رشد بازده سرمایه گذاری، حفظ ترکیب بهینه پرتفوی، تثبیت بالاترین سطح توانگری و كسب سود پايدار و تامين رضايت سهامداران از جمله این اقدامات است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: