April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۵۴۰۷
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
0
ارزش دلار در معاملات امروز با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۵۱۳ واحد بسته شد.

ارزش دلار 0.4 درصد تقویت شد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، احتیاط معامله گران نسبت به روزهای آینده بیش از پیش بیشتر شده به ویژه حالا که شمار مبتلایان به کرونا در جهان از رقم ۱۰۰ میلیون نفر نیز فراتر رفته است. در اروپا دولت آلمان پیش بینی خود از رشد اقتصادی امسال این کشور را به سه درصد کاهش داده که بسیار کمتر از رشد پیش بینی شده ۴.۴ درصدی قبلی است. آلمان در روزهای اخیر شاهد افزایش بی سابقه شمار مبتلایان و قربانیان کرونا بوده و دولت در نتیجه این اتفاق و با هدف کاستن از سرعت شیوع ویروس مجبور به اعمال برخی محدودیت ها شده است.


کریستین لاگارد- رییس سابق صندوق بین المللی پول و رییس فعلی بانک مرکزی اروپا- با بیان اینکه امیدوار است سال ۲۰۲۱ سالی برای احیای اقتصاد جهانی باشد گفته است هنوز با سطح کم سابقه ای از نااطمینانی نسبت به آینده مواجه هستیم. لاگارد که در مجمع جهانی اقتصاد به سخنرانی می پرداخت در بخش دیگر سخنانش با اشاره به افزایش مجدد آمار مبتلایان به کرونا در جهان گفت سیاست های حمایتی بانک مرکزی اروپا برای تقویت رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۱ هم ادامه خواهد یافت و پیش بینی می کنم رشد اقتصادی منطقه یورو امسال به طور متوسط حدود ۳.۹ درصد باشد.

کیت جوکیس- استراتژیست ارزی بانک سوسیت ژنرال گفت: به زبان ساده از نظر معامله گران ارزش فعلی دلار بیش از حدی است که باید باشد و برای همین فکر می کنم روزهای بد دلار ادامه دارد. بازارها به آن چه در حوزه سیاست گذاری پولی رخ می دهد واکنش نشان می دهند و با وضعیت فعلی فشار زیادی روی دلار است. در مقایسه با ماه های ابتدایی سال جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش پیدا کرده است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۵۱۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۵ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۹ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۱ دلار مبادله شد. یورو ۰.۳۸ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۱ به ۱.۲۱۱ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۱۰۴.۰۷۳ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۹۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۸۳ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: