کد خبر: ۳۴۵۴۴۵
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
0
امروز تمام شاخص های مهم بورسی جهان روند نزولی داشته و قرمز پوش شدند.

بورس های جهانی سقوط کردند

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، با ادامه تحقیقات در خصوص راه های مقابله با کرونا واکسن های جدید در حال ورود به بازار هستند. شرکت جانسون اند جانسون اعلام کرده است واکسن جدید ساخت این شرکت می تواند تا ۸۸ درصد برابر کرونا ایمنی ایجاد کند. با این حال برخی از گزارشات حاکی از واکنش های شدید آلرژیک افراد دریافت کننده واکسن های موجود بوده است که در برخی از موارد حتی به مرگ فرد ختم شده است. اگر واکسن ها موفق به ایجاد ایمنی در سطح همگانی نشوند این نگرانی وجود دارد که شاهد جهش های مجدد ویروس کرونا و بروز آن به شکل نیرومندتر باشیم.


صندوق بین المللی پول در گزارشی اعلام کرد رشد اقتصادی جهان امسال بهتر از سطحی خواهد بود که پیش از آن تصور می شد. این نهاد متوسط رشد اقتصادی امسال جهان را ۵.۵ درصد و برای سال آینده ۴.۲ درصد پیش بینی کرده که این رقم نسبت به گزارش قبلی ۰.۳ درصد بیشتر شده است. در سال قبل اقتصاد جهان با بحران کرونا مواجه شد و به طور متوسط رشد اقتصادی جهان منفی ۳.۵ درصد اندازه گیری شد. با این حل رشد اقتصادی امسال موزون نیست و بین کشورهای مختلف رشد پیش بینی شده بسیار متفاوت خواهد بود.

کرونا پیامدهای سنگینی بر روی اقتصاد جهانی داشته به گونه ای که طبق اعلام آنکتاد در سال ۲۰۲۰ میزان سرمایه خارجی در جهان ۸۵۹ میلیارد دلار بوده است که این رقم در مقایسه با سرمایه ۱.۵ تریلیون دلاری سال قبل ۴۲ درصد کمتر شده است. تا پایان سال ۲۰۲۰ چین بیشترین سرمایه خارجی را در بین کشورهای مختلف داشته است به گونه ای که سال قبل این کشور ۱۶۳ میلیارد دلار سرمایه مستقیم خارجی جذب کرد که این رقم نسبت به سال قبل چهار درصد بیشتر شده است. از طرف دیگر اما میزان سرمایه گذاری خارجی در آمریکا به ۱۳۴ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال قبل آن ۴۹ درصد کاهش یافته است.


کریس اوسموند- تحلیلگر ارشد بازار سرمایه در موسسه کپیتال ایونستمنت ادوایزرز - گفت: روند بازارهای مالی نشان می دهد که کمی نسبت به ماه های قبل خوش بین تر شده اند اما این بدان معنا نیست که احتیاط را کاملا کنار گذاشته باشند. اگر واکسیناسیون باعث شود تعداد مرگ و میر مبتلایان به کرونا به طور چشمگیر کاهش پیدا کند قطعا شاهد برپایی جشن بزرگی در بورس ها خواهیم بود. قطعا کرونا و اخبار مربوط به آن در مرکز توجه و حساسیت معامله گران باقی خواهد ماند.

بورس آمریکا

در وال استریت، همه شاخص‌ها ریزشی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۸۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۰ هزار و ۴۳.۸۳ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۴۵ درصد ریزش تا سطح ۳۷۳۲.۴۳ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۶۷ درصد کاهش در سطح ۱۳ هزار و ۱۱۳.۷۵ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۸۲ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۴۰۷.۴۶ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۱.۷۱ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۴۳۲.۸۷ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۲.۰۲ درصدی در سطح ۵۳۹۹.۲۱ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۲.۲۱ درصد پایین رفت و به ۷۷۵۷.۵۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با کاهش ۱.۸۹ درصدی تا سطح ۲۷ هزار و ۶۶۳.۳۹ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۹۴ درصد پایین رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۲۸۳.۱۷ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ریزش ۰.۴۷ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۳۵۱.۹۶ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۶۴ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۶۰۷.۳۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است)

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: