April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۵۵۱۹
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
0
سردرگمی سهامداران عدالت همچنان ادامه دارد و این بار سهامداران برای دریافت کارت اعتباری (وام سهام عدالت) بلاتکلیف هستند.
سردرگمی سهامداران عدالت همچنان ادامه دارد
به گزارش پول نیوز، طی ماه‌های گذشته خبری مبنی بر صدور کارت اعتباری (وام سهام عدالت) برای مشمولان سهام عدالتی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند اذهان بسیاری از سهامداران سهام عدالت که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند به خود مشغول کرد بر اساس این خبر بنا شد بانک‌ها معادل 60 درصد ارزش روز سهام عدالت را بابت وام با نرخ سود 18 درصد و دوره باز پرداخت سه ساله در قالب کارت‌های اعتباری به سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند پرداخت کنند.

بر اساس خبر اعلام شده افرادی که روش غیر مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند می‌توانستند از اول دی ماه با مراجعه به بانک‌هایی از جمله ملی، ملت، صادرات، تجارت و پست بانک جهت دریافت وام سهام عدالت در قالب کارت‌های اعتباری اقدام کنند اما متاسفانه با گذشت بیش از یک ماه از وعده داده شده مردم همچنان سردرگم هستند و خبری از وام سهام عدالت نیست.

اما این سردرگمی‌های سهام عدالت گویا تمامی ندارد و علاوه بر بلاتکلیفی مردم برای دریافت وام سهام عدالت وراث متوفیان نیز همچنان سردرگم هستند و ظاهرا سایت مربوط به انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث هنوز درحال تکمیل فرآیند است.

برای اطلاع بیشتر از این موضوعات گفت‌وگویی داشتیم با حسین امینی خواه بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور که بدین شرح آمده است.

حسین امینی خواه در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به تعیین تکلیف سهام عدالت سهامداران متوفی اظهار داشت: پس از انجام اقدامات انحصار وراثت یکی از وراث م‌ تواند با مراجعه به سایت سپرده گذاری مرکزی اطلاعات مربوط به انحصار وراثت را بارگذاری که توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدامات لازم برای انتقال سهام عدالت متوفی به وراث انجام شود.

وی افزود: سایت مربوط به انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث درحال تکمیل فرآینداست و به زودی امکان الکترونیکی شدن انتقال سهام عدالت برای وراث فراهم می‌شود.

بازرس اتحادیه تعاونی‌ های سهام عدالت کشور در رابطه با کارت‌های اعتباری سهام عدالت عنوان کرد: کارت‌های اعتباری از طریق نظام بانکی برای سهام دارانی که روش غیر مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند تا سقف 60 درصد از ارزش دارایی سهام عدالت هر فرد دراختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تنها محاسن کارت‌های اعتباری این است که سهام افراد ضامن است و نیاز به ضامن ندارد، بیان کرد: سهامدارانی که تقاضای دریافت کارت اعتباری را داشته باشد شرکت سپرده گذاری مرکزی قیمت پایانی روز قبل را مبنای تضمین قرار م‌ دهد و متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیش بانک‌ها درخواست خود را ثبت کنند.

امینی خواه گفت: در استان لرستان 717 هزار نفر سهام‌دار روش غیر مستقیم داریم البته متاسفانه به صورت شفاف از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی در خبررسانی‌های اخیر آخرین موارد در خصوص سقف ماه‌های بازپرداخت و حداکثر کارمزد این وام یا کارت‌های اعتباری اطلاع رسانی شفافی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: آنچه امروز مشاهده می‌کنیم شرکت سپرده گذاری مرکزی بیشتر از اطلاع رسانی در رابطه با کارت‌های اعتباری به دنبال هدایت کردن مردم به سوی سجامی شدن است .

بازرس اتحادیه تعاونی‌ های سهام عدالت کشور تصریح کرد: علی‌رغم اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی مبنی بر صدور کارت‌های اعتباری از آغاز هفته متاسفانه هیچ کدام از بانک‌ها اطلاعاتی در این زمینه ندارند و مردم همچنان سردرگم هستند بر همین اساس امیدواریم وعده شرکت سپرده گذاری مرکزی هر چه سریع‌تر محقق و در این رابطه اطلاع رسانی دقیق به مردم انجام شود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: