April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۵۵۴۰
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
0
امروز هم بازار شروع سبز رنگی داشت و اغلب نماد‌ها در مدار مثبت و حتی بسیاری از شاخص‌سازان با صف خرید همراه بودند. اما باز هم عرضه‌ها به شدت زیاد شد و شاهد عقب نشینی قیمت نماد‌ها بودیم. اتفاقی که باعث شد شاخص‌ها هم از مسیر صعودی تغییر جهت دهند و نزولی شوند.
تکرار هفته قبل در بورس؟
به گزارش پول نیوز، یکشنبه هفته گذشته بورس تقریبا چنین رفتاری داشت. در اول هفته رشد تند و تیزی را تجربه کرد و در معاملات روز یک‌شنبه با افزایش عرضه‌ها شاخص هم‌وزن منفی شد و رشد شاخص کل هم محدود شد. باید دید بورس قصد تکرار رفتار هفته قبل را دارد یا بازار این هفته صعودی می‌ماند.

البته ذکر این نکته ضروری است که در هفته جاری نسبت به هفته قبل شاهد رشد قیمت دلار و پایداری در کانال ۲۴ هزار تومانی هستیم. اتفاقی که در صورت تداوم ممکن است باعث بازنگری سهامداران در معاملات خود و اقبال به نماد‌های دلاری شود.

رفت و برگشت امروز بورس همراه با تقابل سنگین خریداران و فروشندگان سهام بوده است. اتفاقی که منجر شده تا ارزش معاملات به سطوح بالایی برسد. به طوری که تا ساعت ۱۰: ۱۵ ارزش معاملات خرد به ۹۵۵۰ میلیارد تومان رسیده است. پالایشی‌ها، خودروسازان و چند رشته‌ای صنعتی گروه‌هایی هستند که تا الان سنگین‌ترین ارزش معاملات را داشتند. در بین نماد‌ها هم پالایشی یکم، دارا یکم، شپنا و شستا بیشترین ارزش معاملات را داشتند.
 
نکته مهم بازار امروز این است که حقیقی‌ها بعد از عقب‌نشینی بازار از سقف خود برای خرید سهام دچار تردید شده‌اند. به طوری که خالص خرید این دسته از معامله‌گران تا اینجای کار تنها ۶۰ میلیارد تومان بوده است.
نقشه بازار بورس بر اساس خرید حقوقی

ارزش صف‌های خرید از ابتدای بازار پیوسته کاهش یافته و ارزش و تعداد صف فروش‌ها افزایشی بوده است. به طوری که در ساعت ۱۰: ۱۵ دقیقه ۲۲ درصد نماد‌ها با صف فروش‌های ۱۲۰۰ میلیارد تومانی مواجه‌اند و در سمت مقابل ۱۵ درصد نماد‌ها هم صف خرید‌هایی به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان دارند.

از دیگر نکات مهم بورس امروز توقف رشد پالایشی یکم و حتی منفی شدن آن طی دقایق گذشته است. پالایشی یکم که در اواخر بازار دیروز بالاخره به ۱۰ هزار تومان رسید، از ابتدای معاملات امروز با فشار فروش جدی مواجه بود. اتفاقی که باعث شده شاهد معاملات عجیب و کم‌سابقه‌ای در این نماد باشیم. پالایشی یکم تا اینجای کار بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان معامله شود و فعلا سومین روز تاریخی خود از نظر ارزش معاملات را دارد. باید دید در ادامه بازار امروز می‌تواند بیشترین ارزش معاملات خود را ثبت کند یا نه.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: