کد خبر: ۳۴۵۶۳۶
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
0
وزیر راه و شهرسازی گفت:در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فقط آزادراه تهران-کرج وجود داشت اما تا امروز ۲ هزار و ٨٦٠ کیلومتر آزادراه در کشور ساخته شده است و تا پایان دولت دوازدهم، این رقم به سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر آزادراهی افزایش می‌یابد.

به گزارش پول نیوز، «محمد اسلامی» روز (سه شنبه) ۱۴ بهمن در برنامه زنده سلام صبح بخیر به تشریح دستاوردها و عملکرد بخش حمل و نقل و مسکن در دولت تدبیر و امید پرداخت و افزود: امروز راه روستایی آسفالت در کشور به ۲۳۰ هزار کیلومتر می رسد که ۱۱۵ هزار کیلومتر از این راه که در حال تکمیل است راه های روستایی آسفالت هستند.

اسلامی گفت: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رقم راه‌های آسفالت کشور سه هزار کیلومتر بود که پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود. این اقدامات به منظور تحقق محرومیت‌زدایی و ایجاد عدالت و گسترش آن در کشور انجام شده و در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی به وضعیت ساخت خطوط ریلی اشاره کرد و با بیان اینکه رئیس جمهوری در پروژه های ریلی پیگیری مداوم دارد، گفت: یکی از برنامه های وزارت راه، راه‌اندازی به گزارش پول نیوز، پرسرعت با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

وی ادامه داد: اکنون طول خطوط ریلی کشور از ۱۰ هزار کیلومتر به ۱۶ هزار کیلومتر رسیده است، ضمن اینکه در سه سال اخیر ۵ استان را به شبکه ریلی وصل کرده ایم و اتصال ۵ استان دیگر به شبکه در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اکنون بیش از ۲۳۰ هزار کیلومتر راه آسفالت داریم که بهش مهمی از آن راه آسفالته روستایی است که در راستای محرومیت زدایی انجام شده است.

اسلامی افزود: اگر ۱۵ هزار کیلومتر دیگر راه روستایی بسازیم همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار راه آسفالته خواهند داشت.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در ابتدای انقلاب در کشور ما فقط آزادراه تهران-کرج بود اما تا امروز ۲ هزار و ٨٦٠ کیلومتر آزادراه در کشور ساخته شده است و تا پایان دولت این رقم به سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه می رسد. ۵۰۰ کیلومتر دیگر افتتاح آزادراه تا پایان دولت خواهیم داشت. این کار با همکاری بخش خصوصی انجام می شود و لازم است بدانید که همین میزان در دست طراحی قرار دارد و برنامه ریزی انجام گرفته با مشارکت بخش خصوصی و دولتی به شکلی است که طول آزادراه‌ها از مرز ۵۰۰۰ کیلومتر عبور کند.

وی گفت: برنامه جدی ما این است که آزادراه‌ها را به ۵ هزار کیلومتر برسانیم که از محل سرمایه بخش خصوصی و بازار سرمایه تأمین سرمایه می شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص بخش باقی مانده ۹ کیلومتری آزادراه قزوین-رشت نیز توضیح داد: این قطعه فقط پل و تونل است که اکنون به صورت ۳ شیفته در حال ساخت این قطعه هستیم و تا قبل از پایان دولت آن را تحویل مردم می دهیم.

وزیر راه شهرسازی اضافه کرد: اول انقلاب هیچ بزرگراهی نداشتیم اما اکنون ۱۸ هزار کیلومتر بزرگراه داریم که تا سال آینده به ۲۲ هزار کیلومتر می رسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: