April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۵۶۴۷
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
0
امروز بورس تهران از ابتدا در یک روند کاهشی قرار گرفته و شاخص کل بورس در حال ریزش بود تا در پایان معاملات با کاهش 28 هزار و 238 واحد در نقطه یک میلیون و 205 هزار و 428 واحد توقف کرد.

بورس با ریزش 28 هزار واحدی بسته شد

 

به گزارش پول نیوز، بورس اوراق بهادار تهران این روزها بیش از آنکه متأثر از عوامل اقتصادی و بنیادی باشد، متاثر از عوامل بیرونی و غیراقتصادی مانند تصمیم‌گیری‌های اشتباه در حوزه قیمت‌گذاری خودرو یا تعیین قیمت برای محصولات فولادی و همچنین مباحثی مانند بررسی لایحه بودجه در مجلس و رد شدن کلیات بودجه در مجلس و نیز مباحثی که در مورد نرخ ارز به عنوان یک متغیر تأثیرگذار قرار می‌گیرد.

امروز بورس تهران از ابتدا در یک روند کاهشی قرار گرفته و شاخص کل بورس در حال ریزش بود تا در پایان معاملات با کاهش 28 هزار و 238 واحد در نقطه یک میلیون و 205 هزار و 428 واحد توقف کرد. همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش 2082 واحد به رقم 427 هزار و 545 واحد رسید.

امروز معامله گران بیش از 12 میلیارد سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی در قالب 1.1 میلیون نوبت معامله و به ارزش 10 هزار و 755 میلیارد تومان داد و ستد کردند. امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند و بین یک تا 2 درصد کاهش یافتند.

امروز شاخص کل بورس و شاهد قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته 2.2 درصد کاهش یافت، همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 48 صدم درصد کاهش یافت. شاخص آزاد شناور 2 درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس 2.8 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم 1.5 درصد افت کرد.

نمادهای تأثیرگذار در شاخص بورس امروز در کاهش شاخص اثر گذاشتند، به گونه‌ای که بیشترین اثر کاهشی را به ترتیب پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، شستا، پالایشگاه اصفهان، بانک پاسارگاد و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین برعهده داشتند.

 

بورس با ریزش 28 هزار واحدی بسته شد


امروز نمادهای پرتراکنش در بورس شامل شستا، سایپا، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، لیزینگ پارسیان و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بودند.

با نگاهی به معاملات فرابورس در روز جاری درمی‌یابیم شاخص کل فرابورس امروز با کاهش 167 واحد به رقم 17 هزار و 669 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 206 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران بیش از 2.2 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 558 هزار فقره معامله و به ارزش 5207 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارز شمعاملات امروز بورس را به آن اضافه کنیم، معامله‌گران امروز بیش از 15 هزار و 963 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای صنعتی مینو، آریا ساسول، فولاد هرمزگان، ذوب‌آهن، پتروشیمی زاگرس، هلدیبنگ معدنی خاورمیانه و صبا تأمین بهترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشته‌اند. نمادهای پرتراکنش امروز در فرابورس شامل سپیدار سیستم آسیا، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، چوب خزر کاسپین، دامپروری ملارد شیر، پتروشیمی ارومیه، برق و انرژی پیوند گستر و ذوب‌آهن اصفهان بودند.

با ریزش شاخص بورس تهران،‌ارزش واحدهای صندوق پالایشی یکم از نرخ اسمی 10 هزار تومان هم پائین تر شده و هر واحد سرمایه‌گذاری آن به 8150 تومان رسیده است، دولت قول داده بود خریداران دارایکم و پالایش یکم سود خواهند برد، اما هنوز این وعده محقق نشده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: