کد خبر: ۳۴۵۷۷۸
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
0
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هماهنگی با اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، درج واژه تخفیف روی کالا در این مکان‌ها ممنوع شد.

به گزارش پول نیوز، عباس تابش افزود: این تصمیم با هدف جلوگیری از اغفال و تضییع حقوق مصرف‌کنندگان اتخاذ شده و البته به معنی اینکه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیف در کار نباشد، نیست.

وی ادامه داد: مقرر شده تا از این پس در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تنها دو قیمت شامل قیمت روی کالا و قیمت فروش درج شود که قیمت فروش می‌تواند برابر قیمت روی کالا باشد که به معنی بدون تخفیف و اگر پایین‌تر باشد به معنای تخفیف کالاست و فروشنده نیز درک کافی را برای این مهم دارد که کالا از تخفیف برخوردار است و نیازی به نوشتن واژه تخفیف برای تحریک به خرید و اغفال فروشنده نیست.

این مسوول یادآور شد: فاصله بین قیمت فروش و قیمت روی کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در واقع همان تخفیف است. وی افزود: عرضه کالا با تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای منعی ندارد و بخشی از فلسفه کار این فروشگاه عرضه کالا با نرخ پایین‌تر است؛ اما وقتی تخفیف برای اغفال و تضییع حقوق مصرف‌کننده باشد، تخلف صنفی صورت گرفته است و باید با آن برخورد شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مقرر شده همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا تمام شدن کالای قدیمی اقدام به عرضه کالای جدید نکنند تا مصرف‌کنندگان شاهد فروش کالا با دو نرخ متفاوت در یک فروشگاه نباشند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: