رییس هیات مدیره شرکت «آرت میکو» بیان کرد
کد خبر: ۳۴۵۸۶۶
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
0
زندی‌فر، رییس هیات مدیره شرکت «آرت میکو» گفت: ایجاد تغییرات در دامنه نوسان همراه با افزایش اعتبار و نیز جذابیت در قیمت‌ها سبب حرکت بازار به سمت مثبت می‌شوند، این حرکت از امروز شروع شده و تداوم خواهد داشت.
حرکت مثبت بازار با تصمیمات شورای عالی بورس
به گزارش پول نیوز، رییس هیات مدیره شرکت «آرت میکو» با مثبت دانستن برآیند تصمیم اخیر شورای عالی بورس مبنی بر تغییر دامنه نوسان به (۶+ و ۲-)، اظهار کرد: به طور قطع این تصمیم بازار را به سمت مثبت هدایت خواهد کرد. به طور مثال، اگر سهم شما سه روز متوالی ۶ درصد افزایش قیمت داشته باشد، حدود ۱۸ درصد رشد سرمایه خواهد داشت. حال اگر این سهم بخواهد همین میزان کاهش را تجربه کند، نزدیک به ۹ روز زمان خواهد داشت.

وی افزود: به این معنی که حدود دو هفته زمان برای کاهش در مقابل رشد سه روزه قرار میگیرد. در این شرایط اگر فردی تصمیم به فروش سهم خود داشته باشد، در لحظه فروش به این موضوع فکر می‌کند که برآیند بازده‌ای که از دست میدهد، توجیه پذیر نیست. بر این اساس، برآیند خرید و فروش بیشتر به سمت خرید سوق پیدا میکند تا فروش سهام.

بهروز زندی‌فر اضافه کرد: از تصمیمات روز گذشته، تصمیم خوب دیگری در خصوص «افزایش اعتبار خرید» هم اتخاذ شد. براساس تصمیم جدید قرار شد تا اعتبار خرید کارگزاری‌ها به ۶۰ درصد تغییر پیدا کند. به نظر من در این خصوص بهتر است «تسویه اعتبار کارگزاری ها» هم در نظر گرفته شود.

این کارشناس بازارسرمایه در ادامه تاکید کرد: اگر این امکان فراهم شود که همگی کارگزاران تسویه را به پایان سال موکول نکنند، تاثیر خوبی بر بازار خواهد داشت، زیرا تسویه‌ها سبب فشار به بازار می‌شود. بر این اساس، اگر زمان تسویه به سال آینده موکول شود، به افزایش قدرت خرید خریداران می‌انجامد.

زندی‌فر، قیمت‌ها را در شرایط فعلی دارای ارزندگی مناسبی دانست و گفت: هم اکنون زمان خوبی برای خرید سهام است که البته باید با تحلیل مناسب انجام شود. قیمت‌ها پایین و جذاب هستند و از طرفی برخی شرکت‌ها تعدیل سود‌های خوبی را اعلام می‌کنند. امروز هم نظر مثبتی در کدال بین گروه‌های صنعتی مختلف درخصوص پیش بینی سود وجود داشت. به نظر من برآیند این اتفاقات نشان از رشد مناسب و حرکت بازار در ماه آینده دارد که آغاز آن از امروز نیز قابل مشاهده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: