کد خبر: ۳۴۵۹۲۰
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
0
ذخایر ارز خارجی چین که بزرگترین ذخایر دنیاست در ماه گذشته میلادی تا ۳.۲۱۱ تریلیون دلار کاهش یافت که می تواند نتیجه بالا رفتن ارزش دلار باشد.

ذخایر ارز خارجی چین ۳.۲۱۱ تریلیون دلار افت کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، ذخایر ارز خارجی چین در ماه ژانویه کاهش یافت که احتمالاً به دلیل افزایش نسبی ارزش دلار در برابر سایر ارزهای مهم دنیا بوده است.

ذخایر ارز خارجی چین که بزرگترین ذخایر دنیاست در ماه گذشته تا 3.211 تریلیون دلار کاهش یافت در حالی که در دسامبر سال گذشته میلادی برابر با 3.217 تریلیون دلار بود.

شاخص دلار آمریکا در ژانویه 0.7 درصد نسبت به سایر ارزهای برتر دنیا افزایش یافت. دلار 58 درصد از ذخایر چین را در 2015 تشکیل می‌داد.

جریان سرمایه‌گذاری خارجی در بازار بورس و اوراق قرضه چین بسیار قوی بوده چون این کشور از سایر اقتصادهای بزرگ دنیا در بهبودی از بحران کرونا پیشی گرفته است.


سرمایه‌گذاران خارجی بیش از یک دهم اوراق قرضه دولتی چین را در اختیار دارند که نتیجه افزایش تقاضا به خاطر سود بالاتر و یوان قوی‌تر بوده است.

ذخیره طلای چین در پایان ژانویه برابر با 62.64 میلیون اونس بود که تغییر چندانی نسبت به دسامبر نداشت.

ارزش ذخایر طلای چین از 118.25 میلیارد دلار در پایان ماه دسامبر تا 116.76 میلیارد دلار در پایان ژانویه کاهش یافت.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: