April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۵۹۲۹
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
0
بانک مهر ایران تسهیلات بیمه به ارزش بیش از ۲۰هزار ميليارد ريال به يک ميليون و ۲۶۴هزار نفر پرداخت کرده است.

پرداخت وام بیمه به بیش از یک ميليون و ۲۰۰هزار نفر

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز،   اغلب ما از ضرورت بیمه آگاهیم. مي‌دانيم که بيمه انواعي دارد و وجوه مختلفي از زندگي ما را در برمي‌گيرد. با اين حال شرايط تورمي باعث شده بسياري از مردم نتوانند حتي خود را تحت پوشش برخي از بيمه‌هاي ضروري‌تر درآورند.

در راستای حل کردن این مشکل، بانک مهر ایران در چارچوب حمایت از کالاي ايراني، طرح پرداخت تسهيلات بيمه را با همكاري شركت‌هاي بيمه‌اي اجرا كرده است. اين طرح كه به تأييد واحدهاي نظارتي بانك مركزي رسيده، با استقبال تعداد زيادي از هموطنان نيز روبرو شده است.

یک نمونه از اجرای این طرح، مربوط به رانندگان تاکسی و اتوبوس بود. پيش از اين بانک مهر ايران، يک شركت بيمه‌اي و اتحاديه تاكسيراني و اتوبوسراني سراسر كشور تفاهم‌نامه همكاري براي ارائه وام قرض‌الحسنه پوشش‌هاي بيمه‌اي امضا كردند. بر اساس اين تفاهم‌نامه، بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در قالب كارت اعتباري تا سقف ۳۰ ميليون ريال در حوزه تاكسيراني و تا سقف ۶۰ ميليون ريال در حوزه اتوبوسراني، تسهيلات قرض‌الحسنه صفر درصدي پرداخت مي‌كند.

اهمیت دریافت این تسهیلات از اين جهت است که هر چند تأمين هزينه‌ بيمه‌هاي تکميلي مختلف براي رانندگان سخت است، اما نداشتن اين بيمه‌ها، در صورت بروز حادثه موجب هزينه‌هاي سنگين‌تر مي‌شود.

پوشش‌های بیمه‌ای شامل بیمه درمان تکميلي تاکسيرانان و اتوبوسرانان و افراد تحت تکفل، بيمه آتش‌سوزي واحدهاي مسکوني، بيمه‌نامه اتومبيل (بيمه شخص ثالث و حوادث راننده، بيمه بدنه)، بيمه عمر و حوادث گروهي و بيمه عمر مانده بدهكار براي هر يك از وام‌گيرندگان است. مدت بازپرداخت اقساط تسهيلات ارائه شده بانك قرض‌الحسنه مهر ايران ۱۲ قسط است. در آغاز اين تفاهم‌نامه، حداقل ۳۰۰ هزار نفر از تاكسيرانان و اتوبوسرانان و خانواده تحت تكفل آنها تحت پوشش بيمه درمان تكميلي و ۱۰۸هزار نفر در بيمه‌هاي شخص ثالث براي هر سال و ۱۰۸هزار بيمه‌نامه آتش‌سوزي در پوشش تسهيلات قرض‌الحسنه اين بانك قرار خواهند گرفت.

البته استقبال از طرح تسهیلات بیمه تنها به همین تعداد محدود نشده و این طرح توانسته تا کنون توجه و اعتماد بيش از يک ميليون و ۲۰۰هزار نفر را به خود جلب کند. هدف از اين طرح تسهيل استفاده از خدمات بيمه‌اي براي بيمه‌شوندگان است. به اين صورت که بانك براي دريافت خدمات بيمه‌اي به متقاضيان تسهيلات قرض‌الحسنه با كارمزد حداكثر ۴ درصد پرداخت مي‌كند.

طرح بیمه تسهیلات یکی از نمونه‌هاي اجرا شده در چارچوب طرح «حمايت از کالاي ايراني» است. بانک مهر ايران در طول سال‌هاي گذشته توجه زيادي را به حمايت از توليدکنندگان كالا و خدمات ايراني داشته و سعي كرده با طرح‌هاي مختلف از جمله حمايت از كالاي ايراني و كالاكارت از آن‌ها حمايت كند.

در سال‌های گذشته مقام معظم رهبری تأکیدات ویژه‌اي بر حمايت از توليد داخلي داشتند. نمونه بارز اين موضوع را مي‌توان نام‌گذاري سال‌هاي اخير با عناويني دانست که بر اين موضوع تأکيد داشته است. همچنين دولت يازدهم و دوازدهم سياست‌هاي مختلفي را براي حمايت از توليدکنندگان و ارائه كنندگان خدمات پيش برد كه در نمونه آخر مي‌توان به حمايت‌هاي انجام شده در رابطه با كسب‌وكارهاي آسيب‌ديده از كرونا اشاره كرد. امهال سه ماهه اقساط دريافت‌كنندگان تسهيلات قرض‌الحسنه و همچنين پرداخت تسهيلات به گروه‌هاي مختلف شغلي از اين جمله‌اند.

بانک مهر ایران نیز بر همین اساس طرح حمایت از کالاي ايراني را اجرايي کرده است. در اين طرح همه توليدکنندگان و فروشندگان كالا و خدمات ايراني براي تسهيل در فروش كالاي خود، مي‌توانند به انعقاد تفاهمنامه با بانك مهر ايران اقدام كرده تا مشتريان آن‌ها از طريق دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه هزينه‌هاي خريد محصولات مورد نظر را تأمين و پرداخت كنند.

انعقاد تفاهمنامه همکاری با شرکت سهامی فرش ایران با هدف افزایش قدرت خريد از طريق اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه و عرضه کارت‌هاي بانکي با قابليت‌هاي خاص، از نخستين قراردادهاي منعقد شده در اين زمينه به شمار مي‌رود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: