کد خبر: ۳۴۵۹۹۸
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
0
نایب رئیس کمیسیون اروپا عقیده دارد توزیع واکسن کرونا و برداشته شدن تدریجی محدودیتها باعث رشد اقتصاد اروپا در فصل بهار می شود ولی اقتصاد این منطقه تا ۲۰۲۲ به سطح قبل از کرونا باز نمی گردد.

رشد اقتصاد اروپا تا سال 2022 به کندی انجام می شود// فردا

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، والدیس دامبرووسکی، نایب رئیس کمیسیون اروپا در امور اقتصادی گفت اقتصاد اروپا احتمالاً در سه ماهه دوم سال جاری میلادی رشد می‌کند چون تسریع توزیع واکسن کرونا به دولت‌ها اجازه می‌دهد به تدریج محدودیت‌های کرونایی را بردارند.

وی گفت:« ما انتظار داریم با مدیریت درست اقدامات محدود کننده و توزیع سراسری واکسن بتوانیم به تدریج به رشد اقتصادی برسیم. در واقع ما انتظار یک دورنمای اقتصادی بهتر را در نیمه دوم سال جاری میلادی داریم»

اقتصاد منطقه یورو 0.7 درصد در سه ماهه پایانی 2020 نسبت به فصل قبل از آن کوچک شد و اقتصاد‌دان‌ها انتظار دارند این روند رکود در فصل زمستان هم ادامه داشته باشد.

صندوق بین‌المللی پول ماه گذشته پیش‌بینی کرد اقتصادهای آمریکا و ژاپن در پایان 2021 به سطح قبل از بحران کرونا باز گردند ولی اقتصاد 19 کشور از جمله منطقه یورو تا سال آینده به رشد قبل از کرونا نخواهند رسید.

دامبرووسکی که بر اقتصاد و تجارت اتحادیه اروپا نظارت دارد، گفت روند رشد اقتصاد اروپا کندتر است چون مقامات بهداشتی دیرتر از آمریکا و انگلیس استفاده عمومی از واکسن را تایید کردندو این تاخیر به معنای ادامه قرنطینه‌هایی است که اقتصاد را فلج کرده‌اند.


وی تاکید کرد توزیع واکسن تسریع شده و اتحادیه اروپا در ماه فوریه 33 میلیون دوز از واکسن کرونا را دریافت می‌کند. این رقم در ماه مارس به 55 میلیون دوز و در سه ماهه دوم به 300 میلیون می‌رسد.

دامبرووسکی عقیده دارد اقتصاد اتحادیه اروپا تا سال آینده میلادی به رشد قبل از بحران کرونا باز نمی گردد.

 

اقتصاد این منطقه همچنین از اجرای طرح 750 میلیارد یورویی وام‌گیری برای سبزتر کردن اقتصاد و آماده شدن جهت عصر دیجیتال سود خواهد برد و رشد می‌کند. پارلمان اروپا بخش اصلی این طرح را به زودی تصویب می‌کند که طبق آن 672.5 میلیارد یورو بین دولت‌های این اتحادیه به صورت وام، جهت مدرن کردن اقتصادها و مقاوم کردن آنها در برابر شوک‌های آینده توزیع می‌شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: