April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۶۰۳۱
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
0
رییس جمهوری با بیان اینکه از دولت جدید آمریکا هنوز حسن نیتی ندیده‌ایم، گفت: دولت جدید آمریکا اگر در شعارهایش راستگو است، بلافاصله راه جدیدی را آغاز و مشکلات را جبران کند.

به گزارش پول نیوز، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز پنجشنبه در پنجاهمین برنامه افتتاح جهش و تولید در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های بیمارستانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: کار وزارت بهداشت و درمان کار بسیار ارزشمندی است چرا که سلامت، مساله اول در جامعه است. خوشحالم که امروز موفق می‌شویم طرح‌هایی را در زمینه بهداشت و درمان به ویژه بیمارستان‌هایی که حایز اهمیت است، به افتتاح برسانیم.

 

رییس جمهوری گفت: من از همه کادر بهداشت و درمان که در طول یک سال اخیر متحمل سختی زیادی شدند و افتخارات بزرگی را در زمینه درمان فراهم کردند، تشکر می‌کنم.

 

روحانی در ادامه با اشاره به تلاش‌های وزیر بهداشت برای تامین اکسیژن و حل مشکلات آن، گفت: امروز بخش اعظم تجهیزات پزشکی ما در زمینه بیمارستانی، تولید ماسک N۹۰، سی تی اسکن و ‌ونتیلاتور توسط شرکت های دانش بنیان، دانشمندان و تولیدگران داخلی تامین می‌شود. مردم دیدند در یک زمان بسیار کوتاه و بسرعت ماسک به اندازه کافی و با قیمت مناسب به آنها عرضه شد.

 

وی گفت: امروز در برخی تجهیزات پزشکی در حد صادرات هستیم و نیازهای داخلی را تامین کردیم و بخش کادر بهداشت و درمان ما در کنار شرکت‌های دانش بنیان مشکلات مردم را حل کردند.

 

رییس جمهوری با اشاره به فداکاری کادر بهداشت و درمان کشور در یک سال اخیر گفت: در این یکسال کادر سلامت و درمان فداکاری‌های زیادی را انجام دادند، همه جا شبانه روز در صحنه بودند و حتی به خاطر سلامت فرزندانشان به خانه‌های خود نرفتند.

 

وی با اشاره به شروع واکسیناسیون در کشور، اظهار کرد: از روز سه شنبه برای کادر درمان واکسیناسیون را شروع کردیم. از وزارت بهداشت، ‌بانک مرکزی، وزارت امورخارجه و همه کسانی که تلاش کردند واکسن به کشور برسد تشکر می کنم.

 

روحانی افزود: امیدواریم تا پایان سال کسانی که بیشتر در معرض خطر هستند از این واکسن برخوردار شوند و بعد از آن برای سال بعد با واکسیناسیون عمومی‌تر و فعال‌تر و گستره‌تر بتوانیم مردم را از این نظر ایمن کنیم.

 

رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: اگر ۷۵ درصد مردم جامعه واکسیناسیون شوند زنجیره این بیماری قطع خواهد شد. البته عده زیادی هم این بیماری را گرفتند و گذرانده‌اند که در واقع به طور طبیعی واکسینه شدند، اما هرچه نیاز کشور باشد و وزارت بهداشت و درمان بگوید ما در کنار این وزارتخانه خواهیم بود.

 

رییس جمهوری با یادآوری شرایط سخت مالی و ارزی برای تامین واکسن، گفت: البته با همه مشکلاتی که داشتیم توانستیم ارز را تامین کنیم. جنایتکاری در کاخ سفید بر سر کار بود که نمی‌گذاشت پول در بانک ها گردش کند و هفته‌ها ما گرفتار این بودیم که پولی را از بانکی به بانک دیگر انتقال دهیم، البته هنوز هم در این دولت جدید، آثار جدید و حسن نیتی ندیدیم، شاید کلامشان تغییر کرده است اما آنچه مهم است عمل است، بنابراین باید در مقام عمل ببینیم که چه کاری انجام می دهند و چگونه این جنایت را جبران می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: