April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول نیوز عملکرد بازار سرمایه در هفته جاری را بررسی کرد؛
کد خبر: ۳۴۶۰۴۷
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
0
در پایان معاملات آخرین روز از هفته جاری شاخص کل با رشد بیش از ۲۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۱۴ هزار واحدی رسید.
تولیدی//// شاخص کل بورس ۲۱ واحد رشد کرد
به گزارش پول نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات روز شنبه ۱۸ بهمن ر معاملات امروز (شنبه) بورس پایتخت شاخص کل با افت ۳۷ هزار واحدی به رقم یک میلیون و ۱۳۵ هزار واحد رسید، شاخص هم وزن نیز ۷۰۰۰ واحد نزول کرد و در سطح ۴۱۶ هزار واحدی ایستاد. در معاملات فارس، فولاد و فملی بزرگان قرمزپوش بازار بودند که بیشترین تأثیر را در افت شاخص داشتند. ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۱ هزار و ۶۹۸ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه ۵۱ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز ۲۵ درصد کاهش یافت و به رقم ۷۷۵۰ میلیارد تومان رسید. در پایان معاملات ۲۸۳ نماد صف فروش داشتند و تعداد نماد‌های صف خرید ۴۷ بود. همچنین امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز چهارشنبه ۰/۸ درصد افزایش یافت و به رقم ۸۵۷ میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز ۶۴ درصد افزایش یافت و ۲۱۴۱ میلیارد تومان شد.

روز پس از آن نیز شاخص کل بورس تهران با صعود ۳۵ هزار واحدی (معادل ۳.۱ درصد رشد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات با صعود ۳۵ هزار واحدی (معادل ۳.۱ درصد رشد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز سبزپوش شد و با رشد ۴۹۰۰ واحدی، ۴۲۰ هزار و ۹۵۷ واحد را ثبت کرد. شاخص فرابورس هم به ۱۷ هزار و ۴۱۳ واحد رسید. فارس»، «فولاد»، «فملی» و «شستا» بیشترین تاثیرگذاری را در رشد شاخصبورس داشتند. «کویر»، «تاصیکو» و «وامید» نیز سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند. همچنین «غزر»، «ولپارس»، «شستا» و «آسیا» هم پرتراکنش‌های امروز لقب گرفتند. ارزش معاملات بورس تهران ۶۹۰۰ میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس ۵۷۰۰ میلیارد تومان بود.

شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه شاخص کل با رشد ۲۲ هزار واحدی به رقم یک میلیون و ۱۹۲ هزار واحدی رسید. اما شاخص کل هم وزن با افت ۸۵۷ هزار واحدی به رقم ۴۲۰ هزار و ۱۱۲ واحدی رسید. همچنین شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افت ۵۶۰ واحدی به رقم ۲۷۴ هزار و ۷۵۲ واحد رسید و شاخص سهام آزاد شناور ۲۳۵۵۳ واحد رشد داشت و به سطح یک میلیون و ۷۰۱۶۳۷ واحدی رسید. در پایان معاملات نماد‌های شستا، خودرو، خساپا، شپنا، خگستر، برکت و شتران پر تراکنش‌های بازار بودند. نماد‌های فارس، فولاد، فملی، کگل، شستا، کچاد و تاپیکو بیشترین تاثیر را در روند شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد‌های پالایش، دارایکم، فولاد ۲، شپنا، خساپا و شستا یشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند. در پایان معاملات نماد‌های سفار، فولاد، پالایش، کاوه، پارند، شیران و شفارس از پر تقاضا‌ترین‌های بازار بودند. در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از ۴۰ واحد رشد داشت و به رقم ۱۷ هزار و ۴۵۳ واحد رسید نماد‌های سپیدار، وسپهر، زملارد، شاروم، کزغال، ذوب و بپیوند از پر تراکنش‌های بازار بودند.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات روز پس از آن شاخص کل با رشد ۲۱ هزار واحدی به رقم یک میلیون و ۲۱۴ هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۹۷۲ هزار واحدی به رقم ۴۲۳ هزار و ۶۵ واحدی رسید. همچنین شاخص قیمت (هم وزن) نیز با رشد ۱۹۴۳ واحدی به رقم ۲۷۶ هزار و ۶۸۳ واحد رسید و شاخص سهام آزاد شناور ۲۶۴۴۰ واحد رشد داشت و به سطح یک میلیون و ۷۲۷ واحدی رسید. در پایان معاملات نماد‌های خزر، شستا، کلوند، خودرو، شپنا، شتران و خگستر پر تراکنش‌های بازار بودند. نماد‌های فولاد، فملی، تاپیکو، فارس، وغفدیر، شپنا و خودرو بیشترین تاثیر را در روند شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد‌های پالایش، دارایکم، فولاد ۲، شپنا، خساپا و شستا یشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند. در پایان معاملات نماد‌های پالایش، دارایکم، خزر، شپنا، خودرو و شستا از پر تقاضا‌ترین‌های بازار بودند. در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از ۸۵ واحد رشد داشت و به رقم ۱۷ هزار و ۸۳۹ واحد رسید نماد‌های سپیدار، وسپهر، شاروم، زملارد، کزغال، بپیوند و کرمان از پر تراکنش‌های بازار بودند.

با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: