کد خبر: ۳۴۶۱۲۶
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هرکاری که بتوانیم در مجلس انجام می‌دهیم تا وضعیت بازار سرمایه و بورس به ثبات رسیده و مردم نگران سرمایه خودشان نباشند.
دخالت در بورس کار مجلس نیست
به گزارش پول نیوز، مهدی طغیانی در خصوص انتقادات و ایرادات مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس به انتصاب رئیس جدید سازمان بورس گفت: واقعیت این است که مشکلاتی در بحث قانونی انتصاب رییس سازمان بورس مطرح است که متاسفانه این روند قبلا هم بوده و موضوعی نیست که به تازگی صورت گرفته باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه روال انتخاب رییس سازمان بورس در گذشته نیز همین بوده و مدیران سازمان بورس به این طریق انتخاب می‌شدند و شیوه دیگری وجود نداشته است، به وضعیت بورس و عدم ثباتی که در این بازار وجود دارد، اشاره کرد و گفت: مسئله‌ای که در این میان وجود دارد و کارشناسان بسیاری هم درباره آن هشدار داده اند این است که باید مراقب باشیم به دلیل مسائلی، به بازار سرمایه و بورس ما ضربه وارد نشود چرا که مردم در آنجا سرمایه خودشان را گذاشته‌اند و هر ریزشی می‌تواند تاثیر بسیاری بر زندگی آنان بگذارد.

طغیانی درباره ورود مجلس به ضعیت بازار بورس و اظهار نظر برخی از نمایندگان که این نهاد باید بر روی این بازار نظارت مستقیم داشته باشد گفت: ابتدا بگویم وظیفه مجلس قانون گذاری است. رئیس مجلس که چند هفته پیش در یک جلسه با وزیر اقتصاد که منتهی به استعفا رئیس سازمان بورس شد، گفت کاری تقریبا نبوده است که دولت و سازمان بورس از مجلس بخواهد و ما در مسیر بهبود وضعیت بازار سرمایه و بورس انجام نداده باشیم.

وی تاکید کرد: ما در مجلس کماکان همین مسیر را دنبال می‌کنیم و باید بگویم هرکاری هم که بتوانیم انجام می‌دهیم تا وضعیت بازار سرمایه و بورس به ثبات رسیده و مردم نگران سرمایه خودشان نباشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که عده‌ای عنوان می‌کنند مجلس به مسئله بورس ورود و قانون وضع کند، عنوان کرد:مجلس کارش دخالت نیست بلکه کارش باز کردن گره‌های قانونی است، اگر گره قانونی وجود داشته باشد ما با تمام وجود پای کار هستیم، اما این‌که دخالت کنیم و به وسط میدان بیاییم و در کار بورس دخالت کنیم خیر این کار ما نیست.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: