April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۶۲۵۴
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
0
سازمان منطقه آزاد کیش با ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه ها و همایش ها، زمینه رشدکمی و کیفی نشست های تخصصی در این منطقه را فراهم کرده است.

به گزارش پول نیوز، دومین نمایشگاه بین المللی پتروشیمی با حضورغلامحسین مظفری رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش، حمید رضا مومنی مدیر عامل منطقه آزاد قشم ، علی وطنی مشاورعالی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، جعفرربیعی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، علی وحدت رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی،مجید محمدپوررییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، و مدیران عامل یانک های ملت،اقتصاد نوین،تجارت و صادارات و جمعي از مسئولان ادارات و نهادها و فعالان بخش خصوصي، شامگاه دوشنبه 27 بهمن با هدف حمایت ازتولیدات داخلی در فضایی به وسعت 18 هزارمترمربع درمرکز نمایشگاه های بین المللی کیش گشایش یافت.


غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آئین گشایش این نمایشگاه ، حمایت از شرکت های توانمند داخلی را هدف اصلی برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی پتروشیمی عنوان کرد و گفت:این نمایشگاه فرصت مطلوبی برای هم افزایی دست اندرکاران عرصه پتروشیمی،ایجاد تعامل بابانک هادرجهت تامین منابع مالی و تقویت زمینه تولیدات داخلی است.


وی برگزاری نشست های تخصصی رایکی ازمهم ترین برنامه های این نمایشگاه عنوان کرد و اظهارداشت: با ایجاد زیر ساخت ها لازم درکنار تجهیزات و شرایط اقلیمی این منطقه، جزیره کیش مرکزی مطلوب برای برگزاری نشست های تخصصی است.


مظفری به نقش مهم برگزاری دومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی درجهت بومی سازی این صنعت در منطقه آزاد کیش اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه و تشکیل کنسرسیومی از مجموعه های مرتبط مالی، فن آوری، تولید کنندگان داخلی و پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس زمینه حضور شرکت های بزرگ و توانمند را در این منطقه فراهم می کند.


وی با بیان این که در این نمایشگاه 4 بانک اصلی کشور و پتروشیمی های مختلف از هلدینگ خلیج فارس و معاونت علمی ریاست جمهوری حضور دارند افزود: صنعت پتروشیمی مهمترین صنعت داخلی است که برای کشور ارز آوری بالایی دارد،ما نیز برای اختصاص سهم شایسته تری از این صنعت در منطقه تلاش می کنیم.


به گفته رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش دومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی درحالی با حضور گسترده شرکت های توانمند داخلی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش آغاز به کار کرد که در سال گذشته دستاوردهای خوبی از برگزاری این نمایشگاه درجزیره کیش حاصل شده بود.


غلامحسین مظفری اظهار داشت: خوشبختانه بیش از 1200میلیارد تومان قراردادهای اجرایی و 20تفاهم نامه از سال گذشته در این نمایشگاه به امضا رسیده و امسال این تعداد از تفاهم نامه ها به 72 تفاهم نامه افزایش یافته است.


مظفری حمایت از ساخت داخل را یکی از اهداف این نمایشگاه برشمرد و گفت: دومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی با نظارت دقیق و گسترده در زمینه رعایت دقیق ضوابط بهداشتی برگزارمی شود.


وی با بیان این که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و همسو با شعار سال "جهش تولید" حمایت از تولید کنندگان داخلی در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است افزود: با فراهم کردن شرایط استقرار شرکت های دانش بنیان در مرکز نوآوری کیش، امیدواریم جزیره کیش بستر مناسبی برای ایجاد چنین نشست های تخصصی باشد که منشا تحولات گسترده ای در تولید داخلی باشد.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این که در سال های گذشته کیش به عنوان هاب منطقه لجستیکی به صنایع نفت و گاز کشور تبدیل شده است تصریح کرد: جزیره کیش پشتیبانی کننده اصلی صنعت نفت و گاز کشور در حوزه های فنی و پشتیبانی است.


مظفری با اشاره به اهمیت فعالیت سایت های هلی کوپتری در توسعه خدمات پشتیبانی حوزه نفت و گاز و ایجاد نخستین هلی پورت کشور درجزیره کیش گفت: این هلی پورت در شهریور امسال با هدف پشتیبانی از اسکله ها و صنایع نفت و گاز مستقر در خلیج فارس درجزیره کیش آغازبکارکرد.


وی افزود: شرکت هایی که در جزیره کیش برای پشتیبانی از صنایع نفت و گاز فعالیت می کنند شرکت های توانمندی در حوزه دانش فنی و تجهیزات هستند.


لازم به ذکر است دومین نمایشگاه بین المللی پتروشیمی با محوریت معرفی محصولات ساخت داخل در صنعت پتروشیمی و تامین مالی پروژه های پتروشیمی و نقش بازار سرمایه در صنعت پتروشیمی از امروز تا 29 بهمن درمرکز نمایشگاه های بین المللی کیش برپا خواهد بود.


حمایت و بهره گیری حداکثری از توان داخلی در زمینه های مشاوره، مهندسی، تولید محصولات و خدمات، خرید حداکثری محصولات ایرانی در راستای حمایت از تولد کنندگان داخلی، حضور پر رنگ حوزه مالی و پولی جهت تامین مالی پروژه ها و شرکت ها، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، توجه به تقویت زنجیره تولید در صنعت پتروشیمی و راه اندازی نهضت ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، برنامه ریزی برگزاری بیش از 300قرار ملاقات تجاری میان تولید کنندگان داخل و مدیران مجتمع های پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس و رونمایی از هاب جدید پتروشیمی ایران در قالب پاویون قشم از جمله برنامه ها و ویژگی های عمده این رویداد مهم در جزیره کیش است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: