به گزارش پول نیوز، بانک دی براساس قانون اجازه تأسیس بانکهای غیر دولتی مصوب بیست و یکم فروردین ماه سال هزار و سیصد و هفتاد و نه، مستند به ماده ۹۸ قانون برنامه پنج ساله سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور مصوب تیرماه سال هزار و سیصد و پنجاه و یک، قانون عملیات بانکی بدون ربا مصوب سال ۱۳۶۲، و با رعایت قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب بیست و چهارم اسفند ماه هزار و سیصد و چهل و هفت شمسی و همچنین با رعایت سایر قوانین جاری و با هدف تسهیل و فراهم ساختن امکان مشارکت گسترده و فراگیر ملی و مردمی در تمامی فعالیتهای سازنده، مثمر ثمر و موجه اقتصادی و مالی بویژه در زمینههای پولی، مالی و
بانکی تشکیل و اداره میگردد.
تحقق هدف مذکور مستلزم تجهیز منابع مالی از طریق جذب سپرده ها، اخذ تسهیلات و استفاده از سایر ابزارهای پولی و مالی و تخصیص آنها برای اعطای تسهیلات اعتباری و سرمایه گذاری در رشتههای مختلف اقتصادی میباشد.
بانک دی در راستای تحقق اهداف خود، به انجام کلیه عملیات مجاز پولی، مالی و بانکی (ریالی و ارزی) در چارچوب قوانین و مقرارت جاری کشور و قانون عملیات بانکی بدون ربا در حوزه جغرافیایی مورد عمل خود، اقدام خواهد نمود.
بانک دی همواره نسبت کفایت سرمایه (C.A.R) مورد نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مقررات و ضوابط بین المللی کمیته بال* را رعایت خواهد نمود.
چشم انداز این بانک قرارگرفتن در بین پنج بانک برتر خصوصی از لحاظ شاخص «سود با کیفیت و پایدار»، افزایش سهم درآمدهای حاصل از فعالیتهای واسطه گری مالی و کارمزدی و کاهش قیمت تمام شده پول به منظور سودآوری عملیات، بهینه سازی ساختار ترازنامه به منظور ایجاد روند پایدار در سودآوری عملیاتی و خلق ارزش برای
سهامداران و ایجاد شفافیت اطلاعاتی برای سهامداران و حرکت پایدار به سوی حاکمیت شرکتی و پایبندی به مسئولیتهای اجتماعی است.
انتخابهای استراتژیک در افق ۱۴۰۰ به این صورت است:
اشتهای پیروزی ما چقدر است؟ قرار گرفتن در بین پنج
بانک برتر خصوصی از لحاظ شاخصِ «سود با کیفیت و پایدار»
کجا بازی خواهیم کرد؟ بخش مشتری: شرکتهای کوچک و متوسط، مشتریان طبقه متوسط به بالا، خانوادههای مرتبط با بنیاد شهید و امور ایثارگران.
کانالهای ارتباطی: کانالهای ارتباطی مرجع
محصولات و خدمات: محصولات و خدمات متناسب با نیاز و مرتبط با بازار هدف
منطقه جغرافیایی: تهران و مراکز استانها
چگونه در بازارهای هدف خواهیم برد؟ سرعت وستولت ارائه خدمات، امنیت و اعتبار، خدمات تخصصی و ویژه، احترام و تمایز، خدمات شخصی سازی شده و حرفهای، تنوع سبد خدمات غیربانکی
چه قابلیتهایی برای پیروزی لازم است؟ بازمهندسی فرآیند و بهبود تحربه مشتری، اعتبار سنجی داخلی و رتبه بندی اعتباری، چابکی در تصمیم گیری، مدیریت ارتباط با مشتری، طراحی محصولات و خدمات نوین، جذب و توانمندسازی نیروی انسانی، ارزیابی عملکرد اثربخش، تعلق سازمانی و فرهنگ مشتری مداری
زیر ساختهای مورد نیاز کداماند؟ سیستمهای مدیریتی و
بانکداری نوین در جهت بهبود عملکرد و ایجاد ارزش پایدار برای مشتریان و ذینفعان.