April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۶۳۲۵
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
0
قیمت نفت برنت با 4 سنت افزایش به 63 دلار و 39 سنت رسید.

نفت برنت 63 دلاری شد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، در حالی که دلار اندکی تقویت شده است، قیمت نفت در معاملات اولیه امروز شاهد کاهش جزئی بود و از بالاترین رقم 2 جلسه گذشته که در پی موج سرما و تعطیلی چاه های نفت در تگزاس به ثبت رسیده بود اندکی فاصله گرفت، اما کاهش تولید نفت آمریکا به دلیل موج سرما مانع از افت بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مارس امروز با 2 سنت کاهش به 60 دلار و 3 سنت رسید. دیروز قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت به بالاتری رقم 13 ماه گذشته یعنی 60 دلار و 95 سنت رسیده بود.

قیمت نفت برنت دریای شمال نیز امروز با 4 سنت افزایش به 63 دلار و 39 سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی گفت: «با توجه به تقویت دلار که ناشی از رشد سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا بوده، قیمت نفت اندکی تضعیف شده است.

دیگر عامل تضعیف قیمت نفت جلوگیری نروژ از اعتصاب کارکنان و تعطیلی میادین نفتی مهم فراساحلی خود بود که پس از توافق بین کارکنان و یکی از شرکت های مهم تولیدکننده بر سر دستمزدها حاصل شد.

با این وجود، با توجه به برودت شدید هوا در جنوب آمریکا که منجر به کاهش عرضه برق شده و کاهش نیم تا 1.2 میلیون بشکه ای تولید روزانه نفت را در تگزاس به دنبال داشته سبب شده تا افت قیمت حداقلی باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: