April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۶۳۸۵
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
0
تفاهم‌نامه فاز سوم پروژه همکاری مشترک بین ایران و سازمان یونیدو با حمایت مالی دولت ژاپن، امروز در ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ در سفارت ژاپن به امضا رسید.

امضای تفاهم‌نامه فاز سوم پروژه همکاری مشترک بین ایران و سازمان یونیدو

 

به گزارشپول نیوز،  این پروژه که از سه سال قبل با عنوان توانمندسازی و توسعه دسترسی صنایع شیلاتی چابهار به بازارهای جهانی و منطقه‌ای تون ماهیان با مدیریت دفتر بهبود کیفیت، فن‌آوری و توسعه بازار شیلات ایران اجرا شد، در فازهای اول و دوم به منظور اصلاح روش‌های صید، نگهداری در دریا و خشکی، آموزش صیادان و عمل‌آوری کنندگان با روش‌های بهینه مربوطه با همکاری فنی و مالی کشور ژاپن و یونیدو با اعتبار ۵۰۰ هزار دلار انجام شد.

قرارداد اجرا و‌ پشتیبانی مالی این طرح در فاز سوم در قالب کمک بلاعوض دولت ژاپن صبح امروز در محل سفارت ژاپن با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، نماینده سازمان یونیدو در ایران، سفیر ژاپن در ایران، رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل‌ وزارت جهادکشاورزی و مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران با اعتبار ۳ میلیون دلار امضا شد.

براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد؛ بر روی تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا و فرآوری و صادرات در قالب زنجیره ارزش تون ماهیان در منطقه چابهار تمرکز شود.

فاز سوم طرح براساس دستاوردهای موفق مراحل اول و دوم و به صورت عملیاتی برای آغاز عملیات فرآوری و صادرات محصولات دارای ارزش افزوده اجرا خواهد شد و در پایان آن، کشورمان را به عنوان یکی از تولید کنندگان و صادر کنندگان گوشت ماهی تون در بازارهای بین‌المللی به ویژه کشور ژاپن مطرح خواهد کرد.

از دستاوردهای دیگر این طرح، کمک به محرومیت‌زدایی، درآمدزایی و ایجاد اشتغال مولد به ویژه برای بانوان منطقه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: