کد خبر: ۳۴۶۶۶۲
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
0
با توجه به اینکه امروز صف‌های فروش بسیار سنگین هستند اما طبق اظهار نظر کارشناسان نمی‌توان چندان به آن دلخوش بود چرا که امکان آب شدن آن بسیار بالا است.

به گزارش واحد تحلیل پول نیوز، به طور کلی باید در نظر داشت که در شرایط موجود تا حقوقی ها شروع به خرید نکنند حقیقی ها از صفحه فروش خریداری نمی‌کنند بنابراین دلخوش نبودن به صف فروش امروز بسیار حائز اهمیت است. تا جایی که برخی از این صف ها غیر واقعی هستند چرا که از سود کردن مردم می ترسند.


از سوی دیگر باید یادآور شد هر چند احتمال سبز شدن در بازار سرمایه برای روزهای پایانی هفته بسیار پررنگ است اما این صف‌های فروش جای بسی تامل دارد.

 

مثبت شدن بازار سرمایه در سایه قطع کارمزد کارگزاری ها

آنچه مسلم است با قطع کردن کارمزد کارگزاری ها احتمال مثبت شدن بسیاری از نمادها در بازار سرمایه وجود دارد. هر چند این شائبه نیز به گوش می‌رسد که فراهم آوردن شرایط امروز در بازار سرمایه عاملی برای خسته کردن سهامداران خرد است تا از این طریق زمانی که سهم در حالت حجم خوردن رفت فرصت خروج ببیند تا همراه بقیه فرصت سود نداشته باشند و روی قله بفروشند.

 

هشدار درباره برکت

همانگونه که در روزهای قبل نیز هشدار در رابطه با نماد معاملاتی برکت داده شد این میزان حجم خوردن واقعی نیست و با منفی شدن کلیت بازار این نماد نیز منفی خواهد شد.

 

پیش گشایش عامل بدبختی سهم ها

با توجه به روند فعالیت بازار سرمایه طی روزهای اخیر می‌توان به این مهم اشاره کرد که پیش گشایش عامل بدبختی سهم‌ها به حساب می‌آید، اما باید یادآور شد که اگر این پیش گشایش را بردارند دیگر توانایی در دست گرفتن بازار را هم نخواهند داشت.

 

حقوقی ها کتاب راهنمای حقیقی ها

پر واضح است که در بازار سرمایه این روزها تا حقوقی‌ها خریدی را انجام ندهند حقیقی ها اقدام به آخری دیدن می کند. بنابراین در شرایط امروز حقوقی ها کتاب راهنمای حقیقی ها شده اند که ادامه داشتن این روند می تواند مشکلاتی را برای حقیقی ها به دنبال آورد.

 

آب شدن صف فروش پالایش

با منفی بودن سهم های پالایشی قدرت خریدر در پالایش یکم ضعیف عمل کرد ، البته باید به این نکته اذعان داشت که سهم های پالایشی یک بار نشان دادند که در بازار منفی می‌توانند مثبت باشند حال باید دید این بار به چه صورت عمل خواهند کرد.

 

شایان ذکر است که در بازار سرمایه امروز دارا یکم و پالایش یکم در حال حذب نقدینگی هستند.

 

حال خوش صندوق سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه

شایان ذکر است که در شرایط موجود تقاضا برای صندوق های سرمایه گذاری بهتر از سایر نمادها است.

 

در پایان باید خاطر نشان کرد که تا این لحظه شبندر، فولاد و شستا بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل داشته اند و در حال حاضر سیمانی‌ها هم نسبت به افزایش قیمت سیمان واکنش خوبی نشون داده‌اند.

همچنین شبریز و شبندر در زمره منفی های جذاب بازار سرمایه قرار گرفته‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: