April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۶۹۴۷
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
0
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته حوادث ناشی از کار ۱۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش پول نیوز، «محمد شریعتمداری» در همایش ملی خانه‌های بهداشت کارگری برتر و رونمایی از ۶۰ عنوان کتاب در این زمینه اظهار داشت: ۳۵۰۰ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی ۵۰ تا ۵۰۰ نفری تشکیل شده است.


وی افزود: بالا بردن آگاهی بهداشتی، پایش وضعیت بهداشتی جسمی و روحی کارگران توسط این خانه‌های بهداشت انجام می‌دهند و در حوزه فنی و ایمنی نیز بازرسانی توسط وزارت تعاون در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا محوری جهت ایمنی کارگران ایجاد شود.


وزیر تعاون گفت: میزان حوادث ناشی از کار در سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافت و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر کمتر از ۵ نفر فوتی ثبت شده است و میزان جراحت‌ها نیز به ازای هر صدهزار نفر کمتر از ۶۳ نفر بود.


۹۰ هزار بیمار کرونایی در مراکز تامین اجتماعی بستری شدند


وی درباره آمار بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز تامین اجتماعی گفت: ۹۰ هزار بیمار کرونایی در مراکز تامین اجتماعی بستری شدند و ۹۰ درصد با سلامت کامل ترخیص شدند.


شریعتمداری در خصوص آمار بیکاران ناشی از بیماری کرونا گفت: تا راه‌اندازی سامانه بیمه بیکاری در اسفند ماه سال گذشته ۸۵۰ هزار نفر بیکاری اجباری داشتند، در مجموع تا پایان خردادماه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشمول قانون بیمه بیکاری کرونا شدند و مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند و ۶۷ هزار نفر باقی ماند که مستمری آنها نیز پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۶۷ درصد از بیکاران ناشی از شیوع کرونا به کار و فعالیت خود بازگشتند.

در پایان این مراسم به صورت نمادین از چهار کارفرمای نمونه تجلیل شد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: