April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۶۹۶۴
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
0
زادبوم اظهار داشت: ایران با وجود همه تحریم‌ها و فشارها سال گذشته بیش از 80 میلیارد دلار و در 11 ماهه امسال 65 میلیارد دلار تجارت خارجی داشت.

به گزارش پول نیوز، حمید زادبوم با بیان این مطلب اظهار داشت: ایران با وجود همه تحریم‌ها و فشارها سال گذشته بیش از 80 میلیارد دلار و در 11 ماهه امسال 65 میلیارد دلار تجارت خارجی داشت که از این میزان سهم صادرات 31.2 و سهم واردات 34.3 میلیارد دلار است.

وی افزود: هدف تمامی تحریم‌ها این است که روابط ایران با سایر کشورها کمرنگ شود و تعاملات اقتصادی و تجارت خارجی کاهش یابد، این در حالی است که تعامل با نظام اقتصاد بین‌الملل مورد تاکید مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است و باید به این سمت پیش برویم.

زادبوم ادامه داد: در شرایط سخت تحریم و فشارهای اقتصادی تنها بخشی که صادرات آن با رشد همراه بوده صادرات بخش کشاورزی است و از آنجایی که توسعه تجارت خارجی و صادرات محصولات کشاورزی مورد توافق همه است، شرایط صادرات این محصولات و واردات نهادها‌ی مورد نیاز باید فراهم شود کند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان با بیان اینکه آشنایی و تسلط بر موافقت‌نامه‌های بین‌المللی برای رشد صادرات ضروری است، گفت: به این دلیل که ما عضو سازمان تجارت جهانی نیستیم، به بسیاری از مقررات بین‌المللی تجارت جهانی مسلط نیستیم و ضروری است در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: