April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۷۳۴۷
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
0
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد کاهش به 1713 دلار و 26 سنت رسید.

ریزش قیمت طلا پس از جهش 12 دلاری روز گذشته

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، در حالی که سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا افزایش یافته و تقویت دلار جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است، قیمت فلز زرد پس از جهش دیروز، امروز شاهد کاهش بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد کاهش به 1713 دلار و 26 سنت رسید. دیروز و به دنبال کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و تضعیف نسبی دلار قیمت طلا شاهد رشد بیش از 2 درصدی بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با 0.37 درصد کاهش به 1710 دلار و 50 سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس گفت: «پس از رشد قابل توجه قیمت طلا در 24 ساعت گذشته شاهد یک روند اصلاح قیمت در بازار هستیم. عامل اصلی افت قیمت طلا رشد سوددهی اوراق قرضه بوده است.»

روز چهارشنبه سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا بار دیگر افزایش داشت و سبب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذارانی شد که به دنبال در امان نگه داشتن دارایی های خود از افزایش تورم هستند. تقویت ارزش دلار نیز سبب شده تا طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر شود.

بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه موضوع مداخله جهت پایین آوردن سود اوراق قرضه را بررسی خواهد کرد. این در حالی است که بانک مرکزی آمریکا واکنش چندانی به افزایش سوددهی اوراق قرضه این کشور نشان نداده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: