April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول نیوز عملکرد بازار سرمایه در هفته جاری را بررسی کرد؛
کد خبر: ۳۴۷۴۰۱
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
0
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ با ریزش ۳۳۰۰ واحدی در سطح یک میلیون و ۲۰۶ هزار واحد قرار گرفت.
تولیدی//// افت ۳۳۰۰ واحدی بورس تهران
به گزارش پول نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات روز شنبه ۱۶ اسفند ۹۹ با افت ۸ هزار و ۱۷۳ واحدی در سطح یک میلیون و ۱۶۹ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز سرخپوش شد و با ریزش ۳۳۰ واحد، رقم ۴۳۰ هزار و ۹۳۴ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس هم سرخپوش شد و به ۱۶ هزار و ۹۰۵ واحد رسید. «فملی»، «فارس» و «فولاد» نماد‌هایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را در شاخص داشتند و «برکت» «فولاژ» و «شسپا» سبزترین نماد‌های امروز بودند و بر شاخص بورس اثر مثبت گاشتند. «شستا»، «آبادا» و «ثامید» سه نماد پرتراکنش بورس بودند. ارزش معاملات بورس ۳۴۰۰ میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس ۱۶۳۰۰ میلیارد تومان بود.

روز پس از آن نیز بازار سرمایه با صعود ۵۸۰۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۵ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن، اما سرخپوش شد و با ریزش ۹۲ واحدی، ۴۳۰ هزار و ۸۵۱ واحد را ثبت کرد. شاخص فرابورس هم به ۱۶ هزار و ۹۴۵ واحد رسید. «فولاد»، «وغدیر» و «فخوز» سه نماد تاثیرگذار در رشد شاخص کل بودند. «پارسان»، «پارس» و «وامید» نیز سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند. همچنین «فملی»، «وامید» و «خودرو» هم سه نماد پرتراکنش لقب گرفتند. ارزش معاملات بورس حدود ۷۲۰۰ میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس ۱۴۵۰۰ میلیارد تومان بود.

شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه بیش از هفت میلیارد و ۸۸۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۰ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۱۸۹ واحد افزایش به ۴۳۲ هزار و ۴۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۷۷۶ واحد رشد به ۲۸۲ هزار و ۴۲ واحد رسیدند. شاخص بازار اول ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد و شاخص بازار دوم ۳۹ هزار و ۶۳ واحد افزایش داشتند. علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۲۹۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۹۰۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۶۶۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۶۵۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۲۱۶ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۷۹ واحد و سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۲۶ واحد تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

نماد مخابرات ایران (اخابر) با ۲۴۰ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۱۹۵ واحد، صنایع شیمیایی ایران (َیران) با ۱۱۵ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۹۷ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۸۸ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۸۶ واحد سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۷۸ واحد، کاما (باما) با ۷۰ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۶۹ واحد و فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۶۲ واحد و سایپا (خساپا) با ۴۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

شاخص بورس در معاملات روز پس از آن بیش از هفت میلیارد و ۹۶۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۹ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲۹۲ واحد افزایش به ۴۳۲ هزار و ۳۴۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۹۰ واحد رشد به ۲۸۲ هزار و ۲۳۰ واحد رسیدند. شاخص بازار اول هشت هزار و ۸۲۹ واحد و شاخص بازار دوم ۱۶ هزار و ۲۱۰ واحد افزایش داشتند. علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۲۳۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۲۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شنبدر) با ۷۵۱ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۵۷۴ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۶۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۴۲۵ واحد و مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۴۲۵ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۴۲۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۹۰ واحد و پتروشیمی جم (جم) با ۳۸۷ واحد تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته جاری ۲۰ اسفند ۹۹ با ریزش ۳۳۰۰ واحدی در سطح یک میلیون و ۲۰۶ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز سرخپوش شد و با افت ۵۳۹ واحدی، رقم ۴۳۱ هزار و ۸۰۸ واحد را ثبت کرد. «فملی» و «شستا» و «فولاد» نماد‌های بزرگ و شاخص سوز بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را در شاخص داشتند و «کچاد»، «پارس» و «کگل» نماد‌هایی با اثر مثبت بر شاخص بورس بودند. «اپال»، «برکت» و «شپنا» نیز سه نماد پرتراکنش بورس بودند. ارزش معاملات بورس امروز ۵۲۰۰ میلیارد تومان بود و ارزش معاملات فرابورس ۱۹۳۰۰ میلیارد تومان بود.

با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: