کد خبر: ۳۴۷۴۲۳
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
0
رئیس‌کل بانک مرکزی در واکنش به ادعا‌های وزیر خارجه آمریکا، گفت: بانک مرکزی برنامه خود را برای تامین نیاز‌های ارزی کشور، بدون توجه به منابع مسدود شده خود در کره جنوبی و سایر کشور‌ها تنظیم کرده است.
فردا/ تامین ارز کشور بدون توجه به منابع مسدود شده خارجی انجام می‌شود
به گزارش پول نیوز، عبدالناصر همتی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «امروز در خبر‌ها آمده بود که وزیر خارجه آمریکا گفته است تا ایران به توافق هسته‌ای بازنگردد، منابع ایران در کره را آزاد نمی‌کنیم» در این خصوص چند نکته قابل ذکر است.

وی بیان‌داشت: از ابتدا هم مشخص بود دولت کره اراده مستقلی برای حل مشکل منابع ارزی ایران ندارد. درخواست مذاکره از طرف سفیر کره و توافق برای پرداخت منابع ایران هم توسط خود کره‌ای‌ها انجام شد و من در جلسه از این‌که اجازه لازم را از آمریکایی‌ها گرفته‌اند یا نه از وی سؤال کردم.

همتی در ادامه این یادداشت آورده است: بانک مرکزی برنامه خود را برای تامین نیاز‌های ارزی کشور، بدون توجه به منابع مسدود شده خود در کره جنوبی و سایر کشور‌ها تنظیم کرده است.

وی ادامه‌داد: بر این اساس، تامین ارز کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی توسط منابع در جریان بانک‌مرکزی و تامین ارز سایر کالا‌های ضروری و نیز مواد اولیه واحد‌های تولیدی از طریق منابع صادرات غیرنفتی در سامانه نیما و نیز واردات در مقابل صادرات به صورت روان درجریان است.

رییس‌کل بانک مرکزی خاطرنشان‌کرد: از ابتدای امسال تاکنون، بانک مرکزی ۱۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای کالا‌های اساسی، نهاده‌های کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی تامین کرده و ۲۴ میلیارد دلار ارز صادرات غیر نفت‌خام نیز از روش‌های مختلف درخدمت واردات کشور قرار گرفته است.

به گفته همتی، از ابتدای بهمن‌ماه تاکنون ۳.۳ میلیارد دلار فقط در سامانه نیما تامین ارز شده و این، علاوه بر تامین ارز خود بانک‌مرکزی و رقم قابل توجه واردات در مقابل صادرات در این مدت بوده است.

وی یادآور شد: فقط در روز گذشته عرضه در سامانه نیما شش برابر معاملات بود، همچنین میانگین نرخ معاملات دیروز نیز ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر دلار بود.

چندی پیش، رییس کل بانک مرکزی و سفیر کره جنوبی در ایران در جلسه‌ای که به درخواست سفارت کره جنوبی برگزار شد، در زمینه چگونگی جابه‌جایی و مصرف بخشی از منابع بانکی ایران در کره جنوبی توافق کردند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: