فردین آقابزرگی بیان کرد:
کد خبر: ۳۴۷۵۸۶
۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
0
آقابزرگی گفت: ذات و درون بازار نظام عرضه و تقاضا را به سطحی رسانده است که شرکت‌های پر وزن مانند پالایشی، پتروشیمی، فولاد، کانی و... تعدیلات قیمت داشته داشتند و اکنون به نقطه ارزنده برای سرمایه گذاری بلند مدت و میان مدت رسیده اند.

تولیدی//// بازار سرمایه در سال بعد چگونه خواهد بود؟

به گزارش پول نیوز، چندی پیش علی دهقان‌دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تغییر دامنه نوسان توسط شورای عالی بورس خبر داد و گفت: مقرر شده تا دامنه نوسان خرید و فروش سهام از ۲۵ بهمن ماه از منفی دو تا مثبت ۶ درصد تغییر کند. پس از این خبر مهم هر چند انتظار می‌رفت با اعمال تغییرات جدید در سرمایه، مدار بورس صعودی باشد اما فشار فروش در بازار کماکان مشهود بود و حتی اخبار رشد قیمت جهانی مس و افزایش بهای نفت خام هم برای جذب سرمایه‌گذاران تاثیر چندانی نداشت و هفته آخر بهمن ماه روزهای پرنوسانی برای بازار سرمایه بود به گونه‌ای که از ۵ روز کاری ۳ روز همراه با رشد و دو روز آن منفی بود.

 

البته اخیرا سعید اسلامی یکی از اعضای شورای عالی بورس در این باره واکنش نشان داده و گفته است؛ اظهارنظرهای متفاوت از سوی برخی از فعالان بازار باعث شده شاهد نوسان دارای هیجان در بازار باشیم و به این موضوع اشاره کرده که سهامداران به هیچ عنوان نباید منابع مالی ضروری خود را وارد بازار کنند و ما در زمان روند صعودی بازار شاهد آن بودیم که برخی از سهامداران اقدام به فروش مسکن و خودروی خود می‌کردند تا بتوانند سرمایه‌ های خود را برای کسب بازدهی بیشتر وارد بازار کنند.

 

به گفته او اگر ریسک‌ها کنار گذاشته شوند، تردیدی نیست که بازار سرمایه سودآوری بیشتری خواهد داشت به شرط آنکه دیدگاه سهامداران برای سرمایه‌گذاری در این بازار بلندمدت باشد.

در همین رابطه فردین آقابزرگی با تاکید بر اینکه اصلاح قیمتی که در چند ماه اخیر انجام شد زمینه مساعدی را برای ایجاد تعادل در بازار سرمایه فراهم کرده است، اظهار کرد: هرچند تصورات غیرکارشناسی وجود دارد مبنی بر اینکه دامنه نوسان نامتقارن باعث بازگشت تعادل نسبی به بازار سرمایه شده است، درصورتی که این تصور اشتباه محض است. ذات و درون بازار نظام عرضه و تقاضا را به سطحی رسانده است که شرکت‌های پر وزن مانند پالایشی، پتروشیمی، فولاد، کانی و... تعدیلات قیمت داشته داشتند و اکنون به نقطه ارزنده برای سرمایه گذاری بلند مدت و میان مدت رسیده اند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر نرخ ارز ثبات نسبی را تجربه میکند و باعث انفعال در سایر بازار‌ها از جمله بازار مسکن شده است. در این روز‌های باقی مانده اتفاقی در شاخص رخ نمیدهد. اما در ماه‌های ابتدایی امسال به دلایل مذکور با محوریت تجربیاتی که در سال ۱۳۹۹ رخ داده است، نگاه به ارزش ذاتی سهم‌ها محور اصلی تحلیل‌ها خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نقطه با طراوت بازار سرمایه تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه است، توضیح داد: زیرا کلیه طیف‌ها در انتخابات سعی میکنند با تشویق و اعلام حمایت از بازار سرایه به منظور جلب نظر مردم و ۵۰ میلیون سهام دار در بورس، اقدام کنند و این موضوع در کنار اصلاح قیمت‌ها و انفعال سایر بازار‌ها قرار میگیرد و وضعیت بازار سرمایه در این سه ماه امیدوارکننده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: