کد خبر: ۳۴۷۹۶۰
۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
0
رئیس انجمن پسته ایران گفت: در نیمه دوم سالی که گذشت ۱۲۰هزار تن پسته به خارج از کشور صادر شد و پیش بینی می شود که با تحقق شعار سال مبنی بر تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها روند صدور این محصول ارزآور سرعت بیشتری گیرد.

امسال 120 هزار تن پسته صادرات شدبه گزارش پول نیوز، حسین رضایی روز پنجشنبه اظهار امیدواری کرد: با عملیاتی شدن شعار سال۱۴۰۰ موانع تولید برطرف و محصول کشاورزی بیشتری از جمله پسته تولید کنیم که بتوانیم با صادرات آن بازارهای جهانی را فتح کنیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار بسیار کارآمدی را انتخاب و برای امسال اعلام کرده اند. اظهار داشت: با بررسی و رفع موانع می توان به تولید بیشتری دست یافت و علاوه بر خودکفایی هم می توان صادرات را رونق داد و از ظرف دیگر مشکل بیکاری را رفع کرد.

رضایی با تاکید بر اینکه در حوزه کشاورزی پسته تجربه شعار سال جدید را داریم؛ توضیح داد: در فروردین ماه سال ۹۹ به میزان ۱۰۰ هزار تن پسته در انبارهای کشور وجود داشت و به دلایلی صادرات این محصول خوابیده بود.

وی ادامه داد: مانع ها را در خصوص صادرات پسته بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که یکی از مانع ها پیمان سپاری ارزی است که بانک مرکزی آن را اجرا می کند و به همین دلیل صادرکنندگان دست از صادرات پسته کشیده بودند.

رضایی تصریح کرد: در این راستا جلساتی که با مسئولان بانک مرکزی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و استانداری کرمان برگزار کردیم موثر واقع شد و این مانع بزرگ که سدی عظیم جلوی صادرات پسته بود و موجب تخریب بازار پسته ایران در خارج و تقویت بازارهای رقیب شده بود، برداشته شد.

دبیر کل انجمن پسته ایران خاطرنشان کرد: با برداشته شدن این مانع بزرگ صادرات پسته از ایران رونق گرفت و از اردیبهشت تا شهریور سال گذشته محصول خوبی به کشورهای خارجی صادر شد و در مهرماه تا اسفند پارسال به میزان ۱۲۰ هزار تن پسته از ایران به کشورهای خارج صادر شد.

 

منبع:ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: