کد خبر: ۳۴۸۱۵۶
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
0
رئیس‌جمهوری در جلسه هیات دولت گفت: اگر انتخاباتی برگزار شود که مشارکت حداکثری وجود نداشته باشد، ضربه بسیار بزرگی به راه و روش انتخابی در ۱۲ فروردین ۵۸ است.

به گزارش پول نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری امروز (چهارشنبه ۱۱ فروردین) در جلسه هیأت دولت اظهارکرد: در کشور ما همه کاره مردم هستند و در یک کلمه تفسیر ۱۲ فروردین آن است که میزان، رأی مردم و ملت است.

وی افزود: مردم ما برای خود نظامی را برگزیده‌اند که پایه اول آن جمهوریت و مردم سالاری است؛ پایه دوم آن هم موازین اسلام است و پایه سوم ایران است که این سه پایه در کنار هم قرار گرفته و نظام جمهوری اسلامی را تشکیل داده‌اند.

رئیس‌جمهوری با بیان این که هویت ایرانی و فرهنگ ایران برای ما بسیار مهم است، تصریح کرد: منافع ملی کشور به معنای عام کلمه از اهمیت بالایی برخوردار است.

روحانی خاطرنشان کرد: موازین اسلام در اعتقاد، قانون‌گذاری و اخلاق میزان و معیار همه کارهای ماست، ضمن این که اداره کشور در اختیار مردم است و آنها هستند که بالاترین مقامات کشور و مدیریت کشور را با صندوق آراء برمی‌گزنند و انتخاب می‌کنند. لذا نظر، آراء و افکار مردم و انتخاب آنها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: تمام حرکت‌های انقلابی از ۱۵۰ سال پیش تاکنون بر انتخاب‌گری مردم تأکید داشته است و تلاش‌ها برای عدم تحمیل به مردم بوده است.

رئیس‌جمهوری اظهارکرد: ۱۲ فروردین روز بسیار مهمی در مردم سالاری است و پاسداشت این روز بسیار مهم است؛ چراکه مردم در همه امور و اداره کشور حضور پیدا کردند و باید این روز را گرامی بداریم.

روحانی تأکید کرد: اگر انتخاباتی برگزار شود که مشارکت حداکثری وجود نداشته باشد ضربه بسیار بزرگی به راه و روش انتخابی در ۱۲ فروردین است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم پیش روی ما انتخابات است؛ انتخابات یکی از سه تا چهار مسئله مهم در کشور تا پایان عمل دولت فعلی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: