پول نیوز عملکرد بیمه دی در سال گذشته را بررسی کرد؛
کد خبر: ۳۴۸۲۹۹
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
0
بیمه دی در بیست و سومین همایش شرکت های برتر ایران، برای دومین سال متوالی توانست در رده بندی گروه موسسات بیمه ای در دو زمینه "شاخص فروش" و "بهره وری کل عوامل" رتبه نخست را از آن خود نماید و در صدر شرکت های بیمه ای کشور قرار گیرد.
تولیدی//// کسب رتبه نخست «شاخص فروش» و «بهره وری کل عوامل»
به گزارش پول نیوز، شرکت بیمه دی (سهامی عام) در سال ۱۳۸۳ با اخذ مجوز رسمی از بیمه مرکزی ایران و شورای عالی بیمه، با شماره ثبت ۲۴۱۵۱۱ در اداره ثبت شرکت‌های تهران به منظور ارایه خدمات بیمه‌ای در رشته‌های مختلف به ثبت رسید. این شرکت با بهره‌مندی از کارشناسان متخصص و متبحر صنعت بیمه و همچنین گسترش شبکه فروش خود در تمامی نقاط کشور به طور مستمر سعی مطلوب به بیمه‌گذاران خود را نموده است.

این شرکت بیمه با بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت در صنعت بیمه کشور از طریق جذب نیرو‌های متخصص و اتخاذ راهبردی مدرن و برنامه‌ریزی دقیق در حال ارائه خدمات بیمه‌ای متنوع به اقشار مختلف جامعه است.

بیمه دی هم اکنون با ۲,۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه ثبت شده و همچنین تولید حق بیمه سالیانه بیش از ۴۰,۰۰۰ میلیارد ریال و برخورداری از بالاترین سطح توانگری در صنعت بیمه (سطح ۱ توانگری با نسبت ۲۰۸)، از منظر سهم بازار جایگاه چهارم در بین ۳۲ شرکت فعال در این صنعت را دارد.

در حال حاضر بیش از دو میلیون بیمه شده در سراسر کشور (که نزدیک به ۳۰ درصد بازار بیمه درمان تکمیلی را شامل می‌شوند)، خدمات بیمه‌ای خود را از شرکت بیمه دی دریافت می‌کنند.

بیمه دی زیرساخت فناوری مناسبی را از طریق همکاری گسترده با مراکز طرف قرارداد (بیش از ۷,۰۰۰ مرکز درمانی در سراسر کشور) به گونه‌ای فراهم نموده است که بیمه‌شدگان بدون نیاز به معرفی‌نامه کتبی، خدمات درمانی خود را به صورت آنلاین از این مراکز دریافت می‌کنند.

در سال ۱۳۹۸ به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی، شرکت بیمه دی به رتبه نخست در گروه مؤسسات بیمه‌ای و رتبه سی و هفتم در بین صد شرکت برتر ایرانی برگزیده شد و از نظر دو شاخص فروش و بهره‌وری کلیه عوامل در میان تمام شرکت‌های ایرانی در جایگاه اول قرار گرفت.

ایجاد اطمینان و آرامش خاطر جامعه با راهکار‌های نو از راه جبران یا کاهش مخاطرات از ماموریت‌های بیمه دی بود.
پدیده محبوب مشتریان و پربازده‌ترین شرکت صنعت بیمه چشم‌انداز بیمه دی محسوب می‌شود.

بیمه دی در بیست و سومین همایش شرکت‌های برتر ایران، برای دومین سال متوالی توانست در رده بندی گروه موسسات بیمه‌ای در دو زمینه "شاخص فروش" و "بهره وری کل عوامل" رتبه نخست را از آن خود نماید و در صدر شرکت‌های بیمه‌ای کشور قرار گیرد.

در ادامه شرکت بیمه دی با حضور درجایزه ملی ۳۴۰۰۰ مدیریت منابع انسانی با کسب ۹۵ درصد امتیاز سطح C۲ موفق به کسب رتبه سوم شد. مدیریت منابع انسانی این شرکت با الگو قراردادن مدل تعالی منابع انسانی در جهت بهبود سطوح بلوغ فرایند‌های منابع انسانی تلاش کرده است که امسال نیز در پنجمین دوره‌ی جایزه ملی منابع انسانی شرکت کرد و موفق به کسب نشان برنزین C۲ شد.

شرکت بیمه دی براساس اطلاعات صورت‌های مالی ۹ ماهه سال جاری و درج شده در سامانه کدال، مبلغ ۳۸.۰۶۰ میلیارد ریال حق بیمه صادر و مبلغ ۱۷.۷۸۴ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است و نسبت خسارت شرکت طی مدت ۹ ماهه حدود ۴۷ درصد شده است.

سود ناخالص عملیات بیمه‌ای شرکت (بدون احتساب درآمد سرمایه گذاری ها) در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ با افزایش ۵۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه دوره قبل به حدود۱۲.۴۵۷ میلیارد ریال رسیده است که رقم قابل توجهی بوده و از این لحاظ می‌توان شرکت بیمه دی را جزء موفق‌ترین شرکت‌های حاضر در صنعت بیمه در کسب سود عملیات بیمه گری به شمار آورد.

درآمد حاصل از سرمایه گذاری‌های شرکت با رشدی معادل ۲۹۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به مبلغ ۲.۲۶۶ میلیارد ریال افزایش یافته است، این در حالی است که شرکت تخصصی سرمایه گذاری دستاورد نیز در این مدت ۳.۴۶۶ میلیارد ریال سود کسب کرده که در محاسبات فوق لحاظ نشده و نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، ۴۵۸ درصد افزایش سودآوری داشته است.

گفتنی است شرکت بیمه دی موفق شده است سود انباشته خود را از رقم ۱.۵۵۰ میلیارد ریال در پایان ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ به رقم۱۰.۸۳۸ میلیارد ریال در پایان ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ برساند که ۵۹۹ درصد رشد نشان می‌دهد و همچنین حقوق صاحبان سهام شرکت از مبلغ ۴.۵۵۰ میلیارد ریال در پایان ۹ ماهه ۱۳۹۸ با رشدی حدود ۲۵۰ درصد به مبلغ ۱۵.۹۱۹ میلیارد ریال در پایان ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است.

شرکت بیمه دی با داشتن نسبت توانگری ۲۰۸ درصد (سطح یک) جهت پیشبرد اهداف خود و از جمله کسب بازدهی و افزایش رضایتمندی بیمه گذاران و سهامداران خود برنامه‌هایی برای سال ۱۴۰۰ به شرح زیر در نظر گرفته است:

• برنامه ریزی برای دستیابی به سودآوری پایدار از طریق توانمند سازی شبکه فروش، گسترش خرده فروشی
• بهبود نظام مدیریتی از طریق نظام جاری سازی استراتژی، ارزیابی عملکرد و مدل کسب و کار شعب
• توسعه نمایندگی‌ها و توانمندسازی شبکه فروش؛
• حفظ توانگری شرکت در سطح یک
• برنامه ریزی برای قبولی اتکایی
• استفاده از ظرفیت نگهداری ایجاد شده به واسطه توانگری مطلوب

مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده بیمه دی با حضور ۶۵/۷۱ درصد سهامداران و بر اساس آگهی منتشره مورخ ۴ اسفندماه ۹۹، برگزار شد. این مجمع براساس دستور جلسه مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره، آقایان دکتر بهروز امیدعلی، عباسعلی بنی صفار، محمدرضا کشاورز، دکتر حمیدرضا صفی خانی و دکتر ایرج عربی را به عنوان اعضای اصلی و علیرضا شباهنگ و ناصر اسفنجی را به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره بیمه دی انتخاب کرد.

محمدرضا کشاورز از سال ۹۷ تا کنون و به مدت ۳ سال سکاندار بیمه دی بوده که امروز نیز با رأی هیئت مدیره در مقام مدیرعاملی شرکت بیمه دی ابقا شد. محمدرضا کشاورز به همراه تیم مدیریتی خود توانسته دستاورد‌هایی از جمله خروج از زیان انباشته، کسب سودآورترین شرکت بیمه در سال ۹۸، کسب رتبه اول بهره وری کل عوامل و فروش در بین موسسات بیمه‌ای در دو سال متوالی کسب توانگری سطح یک با نسبت +۲۰۸ درصد، کسب تقدیرنامه سه ستاره تعالی سازمانی، تمدید و مدیریت مگاپروژه درمان تکمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای چهارمین سال متوالی و ... را با رویکرد بهینه کاوی، نوآوری و برنامه محوری، کسب نماید، که هیئت مدیره با توجه به این عملکرد مثبت، رأی اعتماد مجدد برای ابقای وی را صادر کرد.

شرکت بیمه دی برای تحقق بخشیدن به چشم انداز خود که همانا تبدیل شدن به «پدیده محبوب مشتریان» است، برنامه‌هایی را تدوین کرده و در همین راستا، پیاده سازی استاندارد‌های ISO ۱۰۰۰۲، گام مهمی در این مسیر و حمایت از حقوق مشتریان محسوب می‌شود شرکت بیمه دی با پیاده سازی الزامات استاندارد ISO ۱۰۰۰۲ توانست، طی نشست‌های ارزیابی خود، بدون هیچ گونه عدم انطباق این گواهی را کسب نماید.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: