April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پول نیوز عملکرد بازار سرمایه در اولین هفته فعالیت خود در سال ۱۴۰۰ را بررسی کرد؛
کد خبر: ۳۴۸۴۹۱
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
0
در پایان معاملات روز چهارشنبه ۱۸ فروردین شاخص کل بورس با بیش از ۱۰ هزار واحد افت به عدد یک میلیون و ۲۴۹ هزار واحدی رسید و شاخص کل فرابورس نیز با بیش از ۷ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۹۲۴ واحد رسید
افتص ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
به گزارش پول نیوز، در پایان معاملات امروز شاخص کل روز ۱۴ فروردین با افت ۱۱.۶۴۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن با افت ۱۵۳۳ هزار واحدی به رقم ۴۴۱ هزار و ۱۱۴ واحدی رسید. همچنین شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افت ۹۹۹ واحدی به رقم ۲۸۷ هزار و ۳۸۸ واحد رسید و شاخص سهام آزاد شناور ۱۳۲۸۷ واحد افت داشت و به سطح یک میلیون و ۸۰۵ واحدی رسید. در پایان معاملات نماد‌های برکت، اپال، شستا، فاراک، حکشتی، ایمن و شلعاب پر تراکنش‌های بازار بودند. نماد‌های فولاد، فملی، شستا، فارس، کچاد، شپنا و پارس بیشترین تاثیر را در روند شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد‌های صخود ۰۴۱، صخود ۴۰۱، برکت، پالایش، کمند و دارایکم بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند و همچنین نماد‌های کمند، پارند، سپاس، تاصیکو و صخود ۴۰۱ از پر تقاضا‌ترین‌های بازار بودند.

روز پس از آن نیز شاخص کل با افت ۱۳هزار و ۴۱۴واحدی (یک درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۶۹هزار واحدی قرار گرفت. شاخص هم وزن ۰.۲درصد افت کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از هزار و ۷۷۰میلیارد تومان رسید. حدود ۶۲۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی و رشد بیش از یک درصد ۳۱نماد و افت بیش از یک درصد ۵۴۶نماد را شاهد بودیم.

شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ با ۶۷۳۳ واحد کاهش، رقم یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۹۴۵ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۳۸ هزار و ۹۷۴ واحد رسید. در این بازار ۴۶۸ هزار معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال انجام شد. فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان و بانک ملت نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل سرمایه گذاری تامین اجتماعی و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. این درحالی است که شاخص کل فرابورس بر خلاف روز گذشته، روندی صعودی داشت و با ۱۲ ولحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۹۱۹ واحد رسید. معامله گران این بازار ۱۱۱ هزار معامله انجام دادند که ۳۵۹ هزار و ۶۴۷ میلیارد ریال ارزش داشت. بیمه پاسارگاد و سرمایه گذاری صبا تامین نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، مدیریت انرژی امید تابان هور، تولید نیروی برق دماوند و سهامی ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند. نماد مخابرات ایران (اخابر) با ۲۴۰ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۱۹۵ واحد، صنایع شیمیایی ایران (َیران) با ۱۱۵ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۹۷ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۸۸ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۸۶ واحد سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۷۸ واحد، کاما (باما) با ۷۰ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۶۹ واحد و فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۶۲ واحد و سایپا (خساپا) با ۴۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

شاخص بورس در معاملات روز پس از آن پس از افت هزار و ۹۳۴واحدی شاخص کل (۰.۱درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۶۰هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۱درصدی مواجه شد. آخرین قیمت ۴۴نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۵۱۵نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند. حقیقی‌ها حدود ۲۷۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «برکت»، «شپنا»، «شستا»، «شتران»، «خودرو»، «فملی» و «فولاد» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «بپیوند»، «شگویا»، «ذوب»، «آریا»، «بگیلان»، «وهور» و «صبا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به دو هزار و ۵۰۰میلیارد تومان رسید.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته جاری ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ با ۱۰ هزار و ۸۸۹ واحد افت به عدد یک میلیون و ۲۴۹ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن امروز ۱۲۵۶ واحد افت کرد و به رقم ۴۳۷ هزار و ۱۱۵ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) نیز با افت ۲۸۳۵ واحدی به رقم ۳۲۵ هزار و ۴۳۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۳۴۵۸ واحد افت داشت و به سطح یک میلیون و ۷۶۴ هزار واحد رسید. ارزش بازار نیز به بیش از ۴ میلیون و ۹۹۴ هزار میلیارد تومان رسید. در معاملات بورس تهران، نماد‌های معاملاتی فولاد، فملی، شستا، فارس، کدما، شپنا و تاپیکو بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند و نماد‌های شستا، فملی، خزامیا، اپال، کدما، امین و بوعلی از پر تراکنش‌های بازار بودند. در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از ۷.۹۷ واحد افزایش یافته و به رقم ۱۷ هزار و ۹۲۴ واحد رسید و نماد‌های بپیوند، آریا، بگیلان، وهور، تسه ۹۹۱۲، صبا و بکهنوج از پر تراکنش‌های بازار بودند.

با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: