کد خبر: ۳۴۸۵۷۷
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
0
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت و گفت: بیماری در ۱۲ استان شیب بسیار تندی دارد.

به گزارش پول نیوز، علیرضا رئیسی، روز شنبه بیست و یکم فروردین ۱۴۰۰، در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، به ارزیابی وضعیت کرونا در کشور پرداخت.

وی با اشاره به شکل گیری موج جدید کرونا، افزود: افت در رعایت پروتکل‌ها باعث شد این موج شکل بگیرد. به طوری که رعایت پروتکل‌ها به زیر ۶۰ درصد رسید.

رئیسی ادامه داد: اما یک عامل مهم، ویروس جهش یافته است که الان سوش غالب در کشور ویروس انگلیسی است.

وی به عامل مهمی که تمامی کشورها درگیر آن هستند، اشاره کرد و گفت: ویروس جهش‌یافته انگلیسی درحال‌حاضر در اغلب کشورها باعث بروز کرونا و موج جدیدی شده است و در کشور ما نیز در ۱۲ استان این ویروس باعث شده تا شیب بسیار تندی را شاهد باشیم.

رئیسی ادامه داد: استان‌های اردبیل، بوشهر، خراسان شمالی و جنوبی، زنجان، آذربایجان شرقی، فارس، کرمان، لرستان، همدان، مرکزی و قم ویروس جهش‌یافته انگلیسی شیب بسیار تندی دارد و باید به شدت مراقبت کرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد: در ۱۱ استان دیگر نیز شیب تند است اما هنوز به تندی ۱۲ استان قبلی نرسیده اما وارد موج چهارم شده و هفته‌های سختی را پیش‌رو خواهند داشت.

به گفته وی، این استان‌ها شامل ایلام، البرز، آذربایجان غربی، سمنان، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، کردستان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه می‌شود.

رئیسی ادامه داد: برخی از استان‌ها نیز مانند گیلان، مازندران و خوزستان موج جدیدی از ویروس انگلیسی را تجربه می‌کنند.

وی تأکید کرد: باید با رعایت شدید پروتکل‌ها در چهار استان یزد، گلستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان که در ابتدای موج هستند، از شیوع ویروس در آنها جلوگیری کرد.

رئیسی اظهارکرد: در مجموع درحال‌حاضر ۲۵۷ شهر قرمز، ۱۲۹ شهر نارنجی، ۵۱ شهر زرد و ۱۱ شهر آبی است و رعایت پروتکل‌ها به ۵۶ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از امروز به مدت ۱۰ روز طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در کشور اجرایی می‌شود، گفت: در شهرهای قرمز، همه مشاغل به جز مشاغل ۱ تعطیل هستند، در شهرهای نارنجی، فقط مشاغل ۱ و ۲ فعال هستند و در شهرهای زرد، مشاغل ۱، ۲ و ۳ فعالیت می‌کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با تاکید بر پرهیز از دورهمی‌ها و جمع‌های خانوادگی، تصریح کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها بتوانیم به شرایط قبل از بحران کرونا باز گردیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: