گزارش پول نیوز از عملکرد بازار سرمایه در چهارمین هفته فروردین ماه؛
کد خبر: ۳۴۸۸۱۸
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
0
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ با افت ۱۳۶۵ واحدی به یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۹۱ واحد رسید.
تولیدی////
به گزارش پول نیوز، در معاملات (شنبه ۲۱ فروردین) شاخص بورس با افت ۵ هزار و ۲۴۴ واحدی همراه بود و به رقم یک میلیون و ۲۴۴ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیزبا ۴۲۱ واحد افت به عدد ۳۲۳ هزار و ۸۴۴ هزار واحدی رسید. نماد‌های های پارند، سیتا، کمند، سپاس، افران، یاقوت، تاصیکوح و کیان بیشترین تقاضا را در بازار دارند.. همچنین نماد‌های های شستا، امین، حکشتی، اپال، بوعلی، آبادا، خزامیاد و سیتا پر تراکنش‌های بازار بودند و نماد‌های فولاد، شستا، فملی، تاپیکو، فخور، نوری و کچاد بیش‌ترین تاثیر را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

روز پس از آن نیز شاخص کل شاخص کل بورس با ۹ هزار و ۶۸۷ واحد افت به عدد یک میلیون و ۲۳۱ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن امروز ۸۱۳ واحد افت کرد و به رقم ۴۳۵ هزار و ۳۷۷ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) نیز با افت ۲۵۲۱ واحدی به رقم ۳۲۰ هزار و ۳۷۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۵۳۷ واحد افت داشت و به سطح یک میلیون و ۷۴۴ هزار واحد رسید. ارزش بازار نیز به بیش از ۴ میلیون و ۹۱۵ هزار میلیارد تومان رسید. نماد‌های معاملاتی فولاد، فملی، فارس، کچاد، شستا، شپنا و تاپیکو بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند و نماد‌های اپال، شستا، فولاد، وبملت، خزامیا، بوعلی و سیتا از پر تراکنش‌های بازار بودند. در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از ۷۹ واحد افت یافته و به رقم ۱۷ هزار و ۷۷۲ واحد رسید و نماد‌های بپیوند، آریا، بگیلان، وهور، صبا، بپاس و تسه ۹۹۱۲ از پر تراکنش‌های بازار بودند.

شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ با افت ۴ هزار و ۸۵۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۲۶ هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن با افت ۶۷۳ واحدی به رقم ۴۳۴ هزار و ۶۹۷ واحدی رسید. همچنین شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افت ۴۳۸ واحدی به رقم ۲۸۳ هزار و ۱۲۷ واحد رسید و شاخص سهام آزاد شناور ۶۳۳۷ واحد افت داشت و به سطح یک میلیون و ۷۳۸ واحدی رسید. در پایان معاملات نماد‌های برکت، خودرو، شستا، شپنا، فملی، فولاد و اپال پر تراکنش‌های بازار بودند. نماد‌های فارس، فملی، شستا، نوری، فولاد، شپنا و وغدیر بیشترین تاثیر را در روند شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد‌های برکت، کمند، پالایش، کیان، دارایکم و شپنا بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند و همچنین نماد‌های شیتا، افران، تاصیگو، فنورد، صنفت ۳۱۲، نوری و کمند از پر تقاضا‌ترین‌های بازار بودند. در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از ۲۴ واحد رشد داشت و به رقم ۱۷ هزار و ۷۹۶ واحد رسید نماد‌های پیزد، شگویا، آریا، بگیلان، بپیوند، صبا و وهور از پر تراکنش‌های بازار بودند.

شاخص بورس در معاملات روز پس از آن پس از آن با صعود ۱۸ هزار واحدی، رکورد جدیدی در ۱۴۰۰ به ثبت رساند. این نخستین بار در سال ۱۴۰۰ است که شاخص بورس صعودی ۱۸ هزار واحدی را رقم زده است. شاخص کل بورس تهران پس از افت ۱۱ روزه، روز سه شنبه با صعود ۱۸ هزار و ۴۵۸ واحدی (معادل ۱.۵ درصد رشد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۵ هزار واحد قرار گرفت و در ۱۴۰۰ رکوردشکنی کرد. شاخص هم‌وزن نیز سبزپوش شد و با رشد ۵۰۹ واحدی، ۴۳۵ هزار و ۲۳۱ واحد را ثبت کرد. شاخص فرابورس هم به ۱۷ هزار و ۹۴۰ واحد رسید. «فولاد»، «شستا» و «فملی» سه نماد تاثیرگذار در رشد شاخص کل بودند. «تاصیکو»، «کویر» و «وصندوق» نیز سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند. همچنین «خساپا»، «شپنا»، «خودرو» هم سه نماد پرتراکنش لقب گرفتند. ارزش معاملات بورس به حدود رقم ۵۱۰۰ میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات فرابورس نیز ۲۲۰۰ میلیارد تومان بود.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته جاری ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ با افت ۱۳۶۵ واحدی به یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۹۱ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز ۸۱۱ واحد افت کرد و به ۴۳۴ هزار و ۴۳۳ واحد رسید. نماد‌های شستا، کچاد و کگل بیشترین تأثیر مثبت و نماد‌های فملی، شپنا، شبندر و شتران بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: