کد خبر: ۳۴۹۵۳۴
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
0
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های ۵ روزه در اکثر مناطق کشور نسبت به وزش باد شدید، رعدوبرق و وقوع سیلاب در ۱۵ استان طی امروز و فردا هشدار داد.
بارش ۵ روزه باران در اکثر مناطق کشور
به گزارش پول نیوز، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده گذر امواج متناوب از تراز میانی جو باعث ابرناکی، بارش و وزش باد شدید در مناطق مختلف کشور به شرح زیر خواهد شد.

امروز در برخی مناطق نوار شرقی و استان‌های اصفهان، شمال فارس، هرمزگان، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین و البرز بارش باران، وزش باد شدید و رعدوبرق به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش بینی شده است. در استان‌های خراسان جنوبی، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق شدید روی می‌دهد و در این مناطق احتمال وقوع تگرگ وجود دارد.

فردا شنبه ۱۱ اردیبهشت با تقویت جریانات ناپایدار میانی گستره بارش شمال غرب، سواحل شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران را در بر خواهد گرفت و در سایر مناطق کشور از جمله خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، مناطقی از دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی، اصفهان و شمال فارس رگبار پراکنده گاهی وزش باد شدید و رعدوبرق روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز یکشنبه سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور فعال بوده و باعث بارش می‌شود. در این روز به ویژه دربرخی مناطق آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان و خراسان جنوبی رگبار و رعدوبرق شدید پیش بینی می‌شود. دوشنبه هفته آینده به جز نوار جنوبی در سایرمناطق کشور و روز سه شنبه در نیمه شرقی بارش باران، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

همچنین فردا در شمال غرب، یکشنبه و دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور کاهش نسبی دما روی می‌دهد.

به گزارش تسنیم، سازمان هواشناسی طی اطلاعیه به شرح زیر نسبت به وزش باد شدید موقتی، سیلاب و رعدوبرق در برخی استان‌ها هشدار داد.

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، وزش بادشدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۰۲/۱۰: شرق خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، جنوب یزد، شمال سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان.

شنبه ۱۴۰۰/۰۲/۱۱: آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، قزوین، شمال تهران، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مستعد، احتمال وقوع تگرگ، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک، شکستن درختان.

توصیه: خودداری از تردد وتوقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی، عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تحکیم سازه‌های موقت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: