نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با پول نیوز:
کد خبر: ۳۵۰۳۱۵
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
0
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری در ایران فی نفسه هیچ تاثیری بر بازار طلا و سکه ندارد، گفت: مسائل سیاسی می تواند روی قیمت ارز تاثیرگذار باشد.

محمد کشتی آرای در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز و با بیان مطلب فوق افزود: در حال حاضر تحولات سیاسی ایران به خصوص مذاکرات برجام و مسائل منطقه خاورمیانه، موجب شده که امروز یکشنبه قیمت ارز افزایش پیدا کند.

 

وی ادامه داد: همین افزایش قیمت ارز هم منجر به افزایش قیمت طلا و سکه شده و این در حالی است که روز گذشته بازارهای جهانی تعطیل بودند و از همین رو قیمت اونس جهانی تغییری نداشته است.

 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: اما همین تحولاتی که باعث افزایش قیمت ارز شده، باعث شده که امروز قیمت سکه و طلا به نسبت روزهای گذشته با افزایش همراه باشد.


وی با بیان اینکه فعلا انتخابات ریاست جمهوری تاثیری بر بازار ارز و طلا و سکه ندارد، بیان کرد: البته در روزهای آینده با توجه به مناظراتی که انجام می گیرد، این مناظرات می تواند بر قیمت ارز تاثیرگذار باشد.


کشتی آرای همچنین در خصوص تاثیرات برجام بر بازار طلا و سکه و ارز تصریح کرد: روزهای اولیه که مذاکرات وین شروع شد، طبیعتا باعث شد که نشانه های مثبتی از برداشته شدن تحریم ها صورت بگیرد. یکی از نتایج برداشتن تحریم ها این است که پول های بلوکه شده ایران آزاد می شود و طبیعتا وقتی که منابع ارزی ایران افزایش پیدا کند، می تواند بر قیمت ارز تاثیرگذار باشد. همانطور که در زمان خودش در هنگام شروع مذاکرات این تاثیر را گذاشت.


وی اضافه کرد: اما در ادامه مذاکرات وین و با توجه به اینکه هنوز فعلا نتایجی را در بر نداشته، باعث شده که قیمت ارز مجددا افزایش پیدا کند و این افزایش نرخ ارز هم باعث شد که قیمت طلا و سکه با افزایش همراه باشد. این در حالی است که قیمت طلا و سکه در هفته های گذشته یا در ماه گذشته با توجه به کاهش نرخ ارز کاهش پیدا کرده بود.


رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین درخصوص پیش بینی بازار طلا و سکه در هفته های آینده اظهار داشت: در حال حاضر متغیرهای سیاسی بسیار زیاد هستند و این در حالی است که این متغیرهای سیاسی قابل پیش بینی نیستند. از جمله جنگ خاورمیانه و مسائل خاورمیانه، هم روی قیمت اونس جهانی و هم روی قیمت ارز تاثیرگذار است. بنابراین بسیاری از تحولات و اتفاقات ممکن است قابل پیش بینی نباشد.


وی افزود: به همین دلیل نمی شود بازار طلا و سکه را پیش بینی کرد. کمااینکه در چند روز گذشته هم فکر نمی کردیم که این بازارها به این شکل باشد.


کشتی آرای تاکید کرد: به هر ترتیب باید در هر 24 ساعت و یا در هر 48 ساعت وضعیت بازار ارز و قیمت طلا و سکه را تحلیل کنیم.


وی همچنین در باره پیش بینی خود از بازار ارز در هفته های آِنده تصریح کرد: وضعیت بازار ارز دقیقا مشابه وضعیت بازار طلا است. چون قیمت طلا و سکه متاثر از قیمت ارز است و بنابراین قیمت ارز هم فعلا پیش بینی نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: