April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۰۳۲۵
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
0
چند روزیست که فضای مجازی از واردات و تزریق واکسن کرونا برای گردشگران یک منطقه خبر می دهد.

به گزارش پول نیوز، دست به دست شدنی خبری مبنی بر واکسیناسیون گردشگری، مدت هاست که معضل بزرگی برای نظام پزشکی بسیاری از کشورهاست. تورهای سلامتی که با نام های ترکیه یا دبی در بسیاری از صفحات فضای مجازی رویت می شد.

حالا این هم این نوع خبر از زبان یکی از مسئولان منطقه آزاد کشور و با اعلام رقم آن برای واکسیناسیون گردشگران این منطقه مطرح شده است که جای بسی تامل دارد.

این در حالی است که وزارت بهداشت، اولویت های تزریق واکسن را رسما اعلام کرده است.

اولویت منطقه آزاد کیش برای واکسیناسیون افراد پرخطر

ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: واردات واکسن کرونا به جزیره کیش اتفاق خوبی است که علاوه برآرامش خاطر هموطنان و حفظ سلامت آنها موجب تقویت گردشگری سلامت هم خواهد بود.

وی افزود: این محموله در دو مرحله و به تعداد ۵۰۰ هزار دوز در هر مرتبه وارد کیش می شود که برآورد مالی در حدود ۲۶۰ میلیارد تومان داشته و هفته آینده در خصوص تامین مالی برای تهیه این مبلغ با یکی از بانک‌ها رایزنی‌هایی خواهد شد.

آخوندی همچنین عنوان کرد: می‌توان از محل پیش فروش و پیش ثبت نام بخشی از هزینه اجرای طرح را پیش دریافت کرد.

البته این ادعای ادامه دار منجر شد به مکاتبات با وزارت بهداشت هم رسید و منجر شد تا سعید پورعلی معاونت فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه نور امید بسیار روشنی در خصوص اجرای موفق این طرح وجود دارد، بگوید: دو جلسه‌ در این خصوص برگزار شدکه مصوبه دومین جلسه در ١۵ اردیبهشت مکاتبه با وزیر بهداشت بود که در حال پیگیری است.

پورعلی با اشاره به این مورد که چند بحث برای توزیع واکسن در جزیره کیش وجود دارد، گفت: مجوزها در این خصوص دریافت شده است و باید منابع مالی تامین و سپس ضمانت نامه های لازم برای ارسال این محموله به جزیره کیش و اعمال مدیریت توزیع آن در منطقهصادر شود.

در این خبر مطرح شده بود که چگونگی نام نویسی گردشگران علاقمند به دریافت واکسن از طریق سفر به کیش مقوله بعدی است که باید مباحثی چون قیمت گذاری، هماهنگی با بخش‌های گردشگری متقاضی و مشارکت با برخی از مجموعه‌هایی که در این امر همراهی خواهند کرد را مشخص کرد.

در این خبر ادعا شده بود که بسیاری ازهموطنان ما تصمیم گرفتند که برای انجام واکسیناسیون به خارج از کشور سفر کنند که همیًن امر انگیزه‌ای را ایجاد کرد تا در کیش به فکر واکسیناسیون کردشگری باشند و با مجوزی که از سوی دولت صادر شد به سرعت پیگیری‌های لازم انجام شد.

مسئولان این طرح معتقدند هدف از این طرح معطوف به ایرانیانی بود که فقط برای تزریق واکسن به خارج از کشور سفر می‌کردند که با این کار از خروج ارز از کشور جلوگیری یه عمل خواهد آمد و با این کار موجب رونق گردشگری و تورهای سلامت در کیش خواهند شد!

گفته می شود منطقه آزاد کیش مجوز واردات یک میلیون دز واکسن کرونا را برای تزریق به گردشگران این منطقه را در راستای اهداف مذکور، دریافت کرده است.

این جنجال منجر شد تا بر خلاف تکذیب مسئولان منطقه آزاد کیش مبنی بر واردات واکسن های مخصوص گردشگری آن هم برای جلوگیری از سفرهای خارجی برای تزریق واکسن، به مدیران دیگر مناطق هم سری زده و این موضوع را قبل همه گیری طرح در سایر مناطق آزاد جویا شویم.

 

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار: مناطق آزاد برای خودشان واکسن وارد نخواهند کرد!

عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص در خواست منطقه ازاد کیش برای دریافت واکسن کرونا یه صورت ویژه و خارج از نوبت، گفت: ماموریت اصلی منطقه آزاد کیش گردشگری است، اما موضوع درخواست واکسن کرونا یک اقدام صرفا برای تامین نیاز خودمان نیست و یک اقدام برای عمل و مسئولیت اجتماعی است.

او ادامه داد: آنچه ما در چابهار هدف گذاری کرده ایم برای خرید واکسن و در تلاش هستیم که همه مناطق به صورت یکپارچه این خرید انجام شود و در حال حاضر اولویت اصلی ما تامین واکسن کرونا برای اقشار آسیپ پذیر در مقابل با کرونا است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بیان کرد: همچنین کانون‌هایی که با توجه به شیوع این بیماری آسیب دیده اند و با توجه به تعهداتی که به بازار دارند و در این چندسال آسیب دیده اند در اولویت قرار دارند .

کردی ادامه داد: لازم است برای بازگشت این کسب و کار‌ها به چرخه تولید و برای اقشار پر خطر، واحد‌های تولیدی و کسب و کار‌های که در منطقه قرار دارندخرید واکسن برای مدیران و افراد توانمند نیست و صرفا برای گرو‌ها و مشاغل پرخطر است صورت می‌گیرد که در تلاش هستیم این واکسن را تامین کنیم.

بعد از این صحبت ها، گفته می شود مسئولان بعد واکنش های متعددی به این موضوع نشان داده اند و عده ای از سخنوران واردات واکسن برای گردشگران کیش آن را سو برداشت خوانده و واردات را صرفا جهت کمک به تامین واکسن برای وزارت بهداشت خواندند!


فکری به حال طرح های سودآور با نام واکسیناسیون کرونا شود!

حال اگر این اتفاق با بررسی های دقیق و نظارت های مستمر وزارت بهداشت و دستگاه های نظارتی نظیر گمرک و ثبت سفارش ها در وزارت صمت انجام نشود، جرقه ای برای راه اندازی تورهای گردشگری برای سود در کنار تزریق بی نوبت واکسن خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: